Eşek kulaklı Midas efsanesi okusak daha mı iyi olurdu ne?
5/10
·416 syf.··
2024 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Ocak 2024 21:35
Eevveettt, bu yılın ilk kitabını 4 günde okumuş bulunmakla kendimle gurur duyuyorum çünkü bu 420 sayfalık kitabı mini minnak kızımla her bulduğum en ufak fırsatta okumaya çalışarak bitirdim. Öncelikle kitabın yorumunu SPOİLERLI bir şekilde yapacağımı belirtmek istiyorum nitekim diğer türlü hayal kırıklıklarımı dile getiremem. İlk kitabın sonu için ikinci kitaba şans vermiştim fakat yine bomboş bir kitap okudum. Yazar ters köşeleri, sürprizleri sona saklayarak okuyucuya şok etkisi yaratmak istemiş ama bunu 400 sayfada sıfır olayla yapmış. Kültleşmiş fantastik serilere bakarsanız elbette onlar da sırları son sayfaya saklarlar ama baştan sona kadar da dolu dolu, olaylar, aksiyonlar, küçük sürprizlerle okuyucuyu diri tutarlar. İki ters köşeden biri inanılmaz ötesi saçma geldi. Komutan rip ve kral ravinger bağlantısından bahsediyorum. Yani tahmin etmiştim fakat yazarın ikisinin de aynı zaman içinde orduda ayrı bedenlerde var ederek okuyucuyu tahmin konusunda alaşağı etme çabası bende bir gülme etkisi yarattı. Tabii bu gülme çok can sıkıcı ve iç çekişli bir gülme. Yani böyle saçma ve tutarsız bir sahne nadiren görülür. Muhteşem potansiyeli olan karakterleri öyle bir harcamış ki yazarımız üzüldüm doğrusu. İlla esas adamımız son seviyede güçlü olmak zorunda değil mi? Ey yazarlar aşın artık şu klişeyi! Rip, komutan olarak da gayet iyiydi, neden illa kral olmak zorundaydı ki. Oofff oofff! Altın kızımızdan zaten zerre kadar haz etmiyorum. Yan karakterler çok hoşuma gitti ama bu kadar fiyaskoda onlar bile kitabı kurtarmada yetersiz kalıyorlar. Çok fazla fanatiği olan meşhur bir kitabın bu kadar boş ve sallantıda kurgusu beni üzdü doğrusu. Vaktimi çok daha iyi bir kitaba ayırabilirdim ama olan oldu. Bir de diğer ters köşe için yazarın kadın kahramanı bu denli avel, pasif ve ne yazık ki bu kelimeyi kullanmak zorundayım salak bir şekilde yazması kendi kadınlık gururuma dokundu. Geçmişini silmiş mi, hatırlayamıyor mu, bilmiyor mu ne olduğu bile belirsiz. Biliyor salağa yatıyor ama kendi benliğinde bir salağa yatma bu. Vallahi anlam veremedim ya. Zerre kadar etkilemedi, şaşırmadım, şok etkisi yaratmadı. Bana mı bir şeyler oluyor bu yazarlara mı anlam veremiyorum son zamanlarda.
Edebiyat
SaklıRaven Kennedy · Ren Kitap Yayınları · 2023295 okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.