·344 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Ocak 2024 00:00 Bu kitap kelimenin tam anlamıyla kalbimi kırdı. Kitabı yaşayarak okuduğum için kendimi doğal olarak Anne yerine koydum. Anne karakterinin bu kadar iyi kalpli, naif, harika bir arkadaş ve daha bir çok iyi özelliğe sahip olması muazzamdı. Başlarda Kitty ve Anne arasındaki dostluk içimi ısıtıyordu. Anne’in nişan arifesindeyken en yakın arkadaşını yalnız bırakmayarak hemşirelik yapmak için onunla (tabiki tek nedeni bu değildi ama) savaşın olduğu Bora bora’ya gitmesi bana göre çok büyük bir fedakarlık ve cesaret örneğiydi. Kızlar hemşirelik yapmak için adaya gittikten sonra Kitty’nin Anne’e karşı tavırları tamamen değişiyor. Anne ne kadar uğraşsa da bir türlü en yakın arkadaşına ulaşamıyor. Kitty’nin beklenmedik soğukluğundan sonra adadaki askerlerden biri olan Westry ile güzel ve iyi kalpli hemşiremiz Anne ormanda keşfettikleri kulübe sayesinde yakınlaşıp birbirlerine aşık oluyorlar. Ancak daha sonra *göz devirme ve sinir krizi geçirme emojileri* çok sevgili Kitty’ciğimiz beklenmedik bir şekilde hamile kaldıktan sonra olaylar berbat bir hal almaya başlıyor. Çocuğu doğurduktan hemen sonra evlatlık veren Kitty Anne’i kıskanmaya başlıyor ve Westry’e aşık oluyor. Birbirlerine yazdıkları mektupları gizlice ortadan kaldırıyor ve savaştan sonra ayrılmak zorunda kalan iki aşığımızın kavuşmasına engel oluyor. Okurken gerçekten Kitty’den ölesiye nefret ettim. Çünkü ne Anne ne de Westry bunu haketmemişti. Sonra iki aptal aşığa da sinir oldum çünkü Kitty’nin tüm bunları yapmasına izin vermişlerdi. Yıllarrrrr gerçekten yıllar sonra birisi 91 diğeri 87 yaşındayken tekrar kavuştular. Ama bu benim için ayrı geçen koca bir ömürü telafi edecek bir teselli değil. O yüzden kalbim ikisi adına da gerçekten çok kırıldı. Yapılan ihaneti görmezden gelecek olursak, okurken yaz aylarındaki o tatlı sıcaklığı, sahildeki kumları ve çıplak ayaklarımıza değen denizin serinliğini hissedebileceğimiz bir kitaptı. Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim ve eğer kitap hakkında konuşmak isterseniz lütfen bana mesaj bırakın <3
Not: Eğer kitap okurken benim kadar kolay etkilenen ve olayları içselleştiren biriyseniz bu kitabı pas geçebilirsiniz..
- Sevgilerle gülücük :)