Bu kitap ile ilgili düşüncelerimle bir kitap yazılabilir.
Puan vermedi·245 syf.··
2024 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2024 15:10
"Savaş her zaman korkunç bir olgudur. Kınanması gereken bir şeydir, ancak içimizdedir, bir rasyonelliği vardır, savaşı anlarız." Bir Yahudi olan yazar kitabında Nazi kamplarında yaşadığı olayları tüm çıplaklığı ile gözler önüne seriyor. Ve sonrasında da kitaba gelen yorum ve sorulara cevap vererek kitabı bitiriyor. Yukarıda paylaştığım cümle kitaptan bir alıntıdır ve kitabın bir çok kısmında olduğu gibi beni acı bir şekilde güldürmüştür. Yazar Yahudi karşıtı görüşün ne kadar acımasız sonuçlar doğurduğunu ve savaşın bile bunun yanında hafif kaldığını belirtmeye çalışmış. Bir insan olarak bakınca yaşananlar için korkunç diyilebilir. Hiçbir insanın yaşamaması gereken durumlar yaşanmıştır. Günümüz bakış açısı ile değerlendirdiğimde yazarın kitap ismindeki soruyu hangi taraf için sorduğundan tam olarak emin değilim. Merak edenler için iyi okumalar. Eğer hayatta olsaydı yazara şu soruyu sormak isterdim: "Eleştirdiğiniz yahudi soykırımı ise şu anda Siyonistlerin yapmış olduğu ve savaştan daha korkunç olan Gazze soykırımını yapanlar, BUNLAR DA MI İNSAN?"
2024 Okuma Raporları
Bunlar da mı İnsan?Primo Levi · Can Yayınları · 2022838 okunma
·
60 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.