Defne

@Degn
Okuduğum en boş kitap!
2/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2020 21. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 09 Aralık 2020 17:22
Birkaç yıl önce bu kitabı okuduğumda beğendiğimi söyleyebilirdim çünkü ne kitabın üzerine düşünmüştüm ne de İlber Ortaylı'nın. Bu kitabı okuduktan sonra net olarak kafamda oluşan düşünce şu: İlber Ortaylı Türkiye'de insanların nasıl yaşadığını bilmiyor. Dalga geçer gibi yazılmış bir kitap ve açıkçası sinir bozucu, hayat tavsiyesi vermekten çok gezi rehberi gibi bir şey ama beyefendinin dediği yerleri gezecek kadar zengin birisi bu kitabı zaten okumaz, gider görür. İlber Ortaylı'nın rus prensi olduğu gibi gibi birçok şeyi duymuşsunuzdur, bu kitabı okuyunca belli oluyor zaten. Yüksek bir toplumsal statüden gelmiş ve bunun ekmeğini güzelce yemiş biri, öyle ki çoğu zaman verdiği tavsiyeler benim için gerçek dışı kaldı diyebilirim. 15 yaşından sonra dil öğrenilmez, meslek seçiminde sizi tanıyan bilgili birisinden akıl alın vs. Henüz gençlik döneminde olduğum için bana faydası dokunur diye ummuştum ama zerre faydası olmadığı gibi üstüne bir de moralimi bozdu. Üzgünüm beni iyi tanıyan bilgili bir yetişkin tanımadığım ve 15 yaşından sonra yabancı dil öğrenmeye çalıştığım için. Bazılarımız hayatı doğduğundan beri gelişimine odaklanabileceği kadar kolay değil maalesef. İşin kotü kısmı bu sadece benim için geçerli değil, bu ülkede ki insanların nasıl yaşadığı, ortalama gelir düzeyleri, eğitim durumları vs. hepsi ortada ama İlber hoca bunların hepsini hiçe sayıp sanki herkes onun gibi yaşıyormuşcasına sırça köşkünden bize akıllar vermiş. Kendi adıma konuşmam gerekirse bu kitapta verilen film tavsiyelerini bile izlemem, o kadar etkisiz bir kitap. Başka bi üzücü tarafı ise, İlber Ortaylı ismi bir marka haline geldiği ve insanlar otomatik olarak saygı duydugu için bu kitabın hak ettiği tepkiyi almamış olması. Eğer bu kitabı bolluk içinde doğmuş başka bir "aydınımız" yazsaydı muhtemelen aşırı şekilde linç yer ve dalga geçilirdi ama adınız biliniyorsa bunlar da göz ardı ediliyor demek ki. Bunun üstüne yüksek bir sosyal statüde olmanız, yaşlı bir erkek olmanız ve eğitimli olmanız eklenince istediğiniz kadar saçmalayın insanlar yine de beğenecek bir şey buluyor hatta çoğu zaman dediğiniz şeyler üzerine düşünmüyorlar bile. Sözün kısası, zaman kaybı olan bir kitap. İnstagram da ki zengo kişisel gelişim uzmanlarından başarı hikayesi dinlemek gibi hissettiriyor. Ayrıca, İlber Ortaylı'dan daha iyi tur rehberleri bulabilirsiniz bence.
Bir Ömür Nasıl Yaşanır?İlber Ortaylı · Kronik Kitap · 202065,3bin okunma
49 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.