·336 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Ocak 2024 02:49 Kitap, yazarımızın ilk kitabı. Fakat 15 yılın birikimi olan bu eserde yazarımızın kalemi ve kurgusu oldukça güçlü. Betimlemeler yeterli ve tam yerli yerindeydi. Olayları ve karakterleri gözünüzde canlandırmanızı kolaylaştırıyor. Dönemi çok iyi yansıtmış hatta Osmanlı Türkçesi ile yazılan kelimeler sayesinde, anlamını bilmediğim kelimeleri araştırarak kelime dağarcığımı geliştirmeme çok etkisi oldu. Örneğin dümdüz bir şekilde hastane yazmak yerine şifahane kelimesini kullanmak gibi. Çok satanlar listesinde kesinlikle görmek istediğim bir eser oldu. Her ne kadar polisiye ve gizem konulu olsa da dram,aşk,intikam gibi konuları da okuyucuya hissettiriyor.
Daha kitabın başındayken öyle bir ters köşe ile karşılaşıyoruz ki, Komiser Muharrem’in zekası ile işinde ne kadar başarılı olduğunu görüyoruz. Olayların birbirine bağlanma şekli mükemmel diyebilirim. Bazen, şimdi bu konu ne alaka diye düşünseniz de sayfalar ilerledikçe konular arasındaki bağlantının ne derece iyi yerleştirildiğini anlıyorsunuz. Kitabın sonunda da yazdığı gibi biraz araştırınca aslında gerçek olaylara dayandığını bilmek beni biraz üzdü fakat kitapta gördüğümüz güçlü kadın karakterin gerçekten var olduğunu bilmenizi isterim. Kitabın konusunu ekleyip herhangi bir spoiler vermek istemiyorum, okuyunca hayran kalacağınıza emin olduğum için merakınızın gitmesini istemem. Kitap konusunda tek memnun olmadığım şey ise yazı puntosuydu. Ama bunun yazarımızla ve eserin muhteşemliği ile bir alakası yok bir sonraki eseri için ufak bir tavsiye vermek istedim yalnızca.
Karakterlerin özelliklerini en ince detayına kadar düşünüp bize sunuyor. Yazarımızın bir sonraki eserini de sabırsızlıkla bekliyorum. Hatta bir sonraki eserini de tamamen okuyucu seçimine bırakarak oylamaya sunuyor. Başarılarının daim olması dileğiyle…