Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

MISIR HİYEROGLİFLERİ, TÜRKÇE VE ANADOLU.
MISIR HİYEROGLİFLERİ, TÜRKÇE VE ANADOLU (…) …Kazım Mirşan ayrıca Mısır hiyerogliflerinde 18 Türkçe damga (harf) tespit etmiştir. Mirşan, yıllar süren uzun araştırmaları sonunda Mısır hiyeroglif yazısının izini Anadolu'da, Erzurum'da bulduğunu ileri sürmüştür. Mirşan'a göre Erzurum'un Karayazı ilçesinin Salyamaç köyü yakınlarındaki Cunni mağarasında bulunan metin, Mısır hiyeroglif yazısının kaynağının Doğu Anadolu olduğunu göstermektedir… (…) …"Eski Mısırla Doğu Anadolu arasında gerçekten bir ilişki olabilir mi?" sorusuna yanıt vermek gerekecektir. Bu sorunun yanıtını ünlü Mısır bilimci Adrian Gilbert araştırmıştır. Araştırmacı-yazar Gilbert'e göre Anadolu'daki Nemrut Dağı ve Urfa kenti eski Mısır'a kaynaklık etmiştir. Gilbert, Nemrut Dağı'nda bulunan dev anıt mezarda astrolojik ve hermetik simgeler kullanılarak Mısır gizemlerine kaynaklık eden "gizemlerin" vurgulandığını iddia etmektedir. Ona göre Nemrut'ta bulunan aslan kabartması üzerindeki astrolojik simgeler aslında bir horoskop, yani yıldız haritasıdır… (…) Gize Platosu'ndaki piramitlerin Sirus-Orin yıldız planına göre konumlandırıldıklarını tespit ederek bilim dünyasını şaşırtan A. Gilbert, Horus, Hz. İsa ve Kral l.Antiochus'un astrolojik metotla "Hermetik Bilgelik" düzeyinde simgeleştirildiklerini düşünmektedir (Gilbert)… Orta Asya, Türkler ve eski Mısır bağlantısı üzerinde düşünülmesini gerektiren bir diğer faktör de eski Mısır'ı derinden etkileyen Asya kökenli Hiksoslardır. Tarihçi Josephus (MÖ 37-100), Yahudilerin ırksal kökenlerinin bu Asya kökenli Hiksoslara dayandığını iddia etmiştir. Nitekim 1999 yılında Telaviv Üniversitesi'nden Prof. Dr. Ze'ev Herzog, Yahudi Tanrısı Yahve (Yehova)'nın Tanrıça AŞERA adlı bir "dişi" yardımcısı olduğunu belirtmiştir. 8. yüzyıl Yahudi yazıtlarında Yaheva'nın "Aşera" adlı eşinden söz edilmektedir. Eski Mısır'ı derinden etkileyen Asya kökenli Hiksoslar ve Tanrıça AŞERA, eski Türkleri ve "dişi kurt" efsanesindeki (ERGENEKON) ASENA (AŞİNA-AŞENA)’yı akla getirmektedir. Kaynak: Sinan MEYDAN, ATATÜRK ve Kayıp Kıta Mu 2, KÖKEN, 11. Baskı, s.286 #TürkTarih Savı - #GüneşDil Kuramı
Sayfa 286Kitabı okudu
·
44 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.