Ömer Seyfettin ait olan İlk Namaz Ömer Seyfettin'in ilk defa kıldığı, sabah namazı anısını anlatır. Kıldığı ilk namazından aldığı duyguyu hikayesinde yazmıştır. Soğuk bir kış gününde yaşamıştır bu anısını. Kitapta 15 yıl sonra tekrardan namaza kalkar, namaza kalktığında aklına 15 yıl önceki annesiyle birlikte kıldığı namaz gelir. Yıllar geçmesine rağmen giden boş vakitlere, zamanını harcadığı boş işlere üzülür. Bu geçirdiği vakit sürecinde hayatına en anlamlı değeri veren ve unutamadığı an ilk kıldığı namazdı…