Kitap; 1930’lu yılların Büyük Buhran döneminde sanayileşme ile topraklarından kovulan, göç etmeye zorlanan aileleri, Joad ailesi üzerinden bize anlatıyor. Yeni bir işe güzel bir hayata sahip olmak hayali ile Kaliforniya’ya göç edişlerini, açlık ve sefaletle olan mücadelelerini de konu ediniyor. Anlatılan yıllar 1930’lu yıllar olsa da kitap şu an ki yaşadığımız dönemden de izler taşıyor. İşçilerin yaşadığı zorluklar, yaşam mücadelesi… Yıllar değişsede malesef bazı durumlar sorun olarak hâlâ devam ediyor. Dönemi anlayabilmek adına çok merak ederek okuduğum bu eseri eminim ki sizde okuyunca çok beğeneceksiniz bu yüzden #bencesendeoku