Filmini yetersiz gördükten sonra kitabını da okuyayım diye başladım ve bitirdim. Snow bana göre iyi olabilecekken travmalarının arkasına saklanarak gücü elde etmeye yemin etmiş karakter. Çevresinin ve babasının çok etkisinde kalmış, Snow soyadının ağırlığını babaannesi yüzünden sürekli kambur olarak hissetmiş biri. Kitabın ilk iki partında hep içinde yine de bir iyilik var ama diye düşünüyorsun. Ama part üçte konfor alanından çıkıp da gücü ve kontrolü elinden kaybedince nasıl bir diktatöre dönüştüğünü görebiliyorsun. Gücü elde etmek için hayatındaki huzuru elinin tersiyle itebilecek bir karakter. Tam bir villian aslında ve bana okuması çok zevk veren bir karakterdi. Aslında adım adım gri bir karakterin nasıl simsiyah bir karaktere dönüştüğünü okuyoruz ve Snow’un yaptığı tercihlerle hep ya diğerini yapsaydı nasıl olurdu diye düşünüyorsun. Tam anlamıyla mind blowing bir karakterdi ve okumaktan fazlasıyla zevk aldım. Şimdi biraz daha yaşanabilecekken Snow’un güç aşkı yüzünden yaşayamadıklarını düşünüp biraz daha kahrolmaya devam edicem.