·83 syf.··Beğendi
···Okunma: 12 Ocak 2024 00:05 İyiliğin, kötülük ile var olduğu gerçeğini kanıtlayan; sadece edebi eser olarak kalmayıp bir kültüre dönüşmüş o kitap: Dr. Jekyll ile Bay Hyde...
Bu eser, içimizdeki kötü ikizimiz ile verdiğimiz savaş kadar gerçek olsada zihnimizin alamayacağı kadar da gerçek dışı, veya bu gerçeği sadece kabul etmek istemiyoruz. Bazılarımız o kötü ikizinden nefret ederken bazıları onunla yaşamayı öğrenmiş durumda.
Kötülüğün yeryüzündeki temsilcisi, nefret dolu bakışların odak noktası, Bay Hyde... Aslında her zaman onunla beraber yaşayan fakat onun bir mezarda saklayan Dr.Jeykll, artık Bay Hyde’ı mezarından ve sonsuz karanlığından kurtararak gün yüzüne çıkmasını sağlıyor. O karanlık onu cezbetse de bu oyunun sonunda onun kendisini alıp götüreceğinden henüz haberdar değil. Doktorumuzun aksine bir o kadar umursamaz ve vurdumduymaz olan Bay Hyde; hayatını Dr. Jeykll’a borçlu olduğunu fark ettiğinde ise doktorumuz ile bir savaşın içine giriyor. Ama bu savaşın galibi her ikisi de değil; bu ikisinin de yenilgisiyle sonuçlanan bir savaş.
“Aklını mı kullanacaksın, yoksa merakının rüzgarına mı kapılacaksın?”