Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Ağustos 2018'de Tunus Cumhurbaşkanı El-Beci Kaid es-Sibsi, İslam hukukunun sorgulanması anlamına gelecek her şeye karşı çıkan binlerce insana rağmen kadınlara erkeklerle eşit miras hakkı verilmesi teklifini sundu. (İslam hukuku erkeklere kadınların iki katı miras hakkı tanımaktadır.) Parlamentonun eşit miras hakkı yasa tasarısını kabul etmesi durumunda Tunus, kadınlara ve erkeklere eşit miras hakkı tanıyan ilk Müslüman ülke olacaktı. Öte yandan El-Beci Kaid es-Sibsi, 2017 yılında Tunuslu kadınların kendi dininden olmayan erkeklerle evlenmelerini engelleyen yasağı da kaldırmıştı. Çoğunluğun Müslüman olduğu ülkelerde, Müslüman erkekler Yahudi ya da Hristiyan kadınlarla evlenebilirken Müslüman kadınlar sadece Müslüman erkeklerle evlenebilmektedir. Es-Sibsi'nin başka dinden olan kişilerin evlenme yasağını kaldırması ve miras eşitliği konusunda verdiği söz, bir anlaşmazlık ateşinin fitilini tutuşturdu. El-Ezher Üniversitesi'nde görev alan ve Sünni İslam konusunda yüksek otorite sahibi olan âlimler, mirasın eşitlikçi bir şekilde bölünmesinin "şüpheye yer bırakmayacak şekilde İslami hükümlere aykırı" olduğunu, İslam'daki miras düzenlemesinin "bağımsız muhakeme ya da belirsizliklere yer bırakmayacak şekilde" şeriat tarafından belirlendiğini söylediler. Aynı âlimler, kadınların kendi dinlerinden başka dine mensup kişilerle evlenmesine izin vermenin "evliliğin istikrarını engelleyeceğine" dair uyarılarda da bulundular. Tahmin edilebileceği gibi, Tunus'ta kadınların evlilik ve miras konusunda erkeklerle eşit şartlara sahip olmasına karşı çıkanlar, uğraşılması gereken "daha önemli sorunlar" olduğunu söylediler ve hatta içlerinden bazıları, kadın-erkek eşitliği konusundaki çağrıların "ülke dışı siyasi gündemin" bir parçası olduğunu öne sürdüler. Bazıları Tunus cumhurbaşkanının yenilikçi duruşunu "devlet tarafından dayatılan feminizm" olarak nitelendirdi. Muhalifler ise es-Sibsi'yi, başka sorunlar (daha önceki rejimler sırasında yolsuzluk yapan memurlar için genel af çıkaran tartışmalı kanun) üzerindeki dikkati dağıtmak için kadın haklarını "siyasi bir futbol topu" olarak kullanmakla suçladılar. Bazıları da onun sadece yerel seçimlerde kadınların oylarını garantiye almaya çalıştığını söyledi. Kadınlara eşit haklar sunulmasının önündeki engelleri kaldırıp onların oylarından faydalanmak… Bu kötü bir şey mi?
Sayfa 11 - Epsilon YayınlarıKitabı okudu
·
78 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.