Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

208 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
1 saatte okudu
Her İnsan Unutulmaktan ve Unutmaktan Korkar
Fujimoto sinematik manga panelleriyle tanınan bir manga yazarı ve çizeri. Meşhur Chainsaw Man mangasının oldukça sinematik panelleri olmasının ve anime uyarlamasının da kült filmlere gönderme yapan bir intro olmasının nedeni de Fujimoto'nun film ve sinema sevdasına bir selam çakmaktır. O yüzden Goodbye Eri'de filmlere bu kadar önem verilmesine ve bunun üzerinden hikayenin dönmesine hiç şaşırmadım. Böyle bir hikaye yazacak biri varsa o da Fujimoto'dur zaten. Kamerayla çekilmiş olan her panel hafif titrek, bu sayede hangi panelin kameradan görüldüğünü, hangisinin o an gerçek olan olay olduğunu anlayabilirsiniz. Son sahneye gelince, Eri ile olan son buluşması pekala gerçek ve o an kameraya alınmıyor. Eri'in de orada dediği gibi, Eri'in filmi annesininkine kıyasla hep bir şey eksik hissettiriyor ki bu da fantastik bir element. Eri'nin filmini defalarca yetişkin bir adam olana kadar yeniden editlemesi de bu aradığını bulamamasından. Eri ile olan en son yeniden buluşmasında ise Eri'nin ona fantastik bir element eksik demesi ile neyin eksik olduğunu buluyor ve filmin son editinde bir nevi adeti yerine getirerek yine bir patlama sahnesi ekliyor, tabi burada kendisi artık bir yetişkin. Kısacası, Eri gerçekten de Yuta'nın kendisine biçtiği rolün kendisiydi. Tıpkı Yuta'nın berbat annesini iyi hatırlaması için onu filmde iyi gösterdiği gibi, Eri de filminde önceki hayatında iyi hatırlanacak. Yuta bunu gerçekten hatırlamasa bile. 200 yılda bir dolup hata verip sıfırlanan bir hafızanın yanında bedenen ölümsüz olmanın pek de önemi kalmıyor. Gerçek ölümsüzlük birini nasıl hatırladığında. Eh, hatırlayamıyorsan da o zaman sana hatırlamanda yardımcı olacak ve o anları ölümsüzleştirecek olan bir filmde.
さよなら絵梨 [Sayonara Eri]
さよなら絵梨 [Sayonara Eri]Tatsuki Fujimoto · 集英社 / Shūeisha · 2022139 okunma
·
44 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.