senenin ilk başında kendime 40 kitap okuma hedefi koyduğum zaman, okudum ilk kitap bu olmuştu. bende yeri çok ayrı bu kitabın. ayrıca okuduğum ilk türk klasiklerinden birisiydi. konusu açısından osmanlı'nın son döneminde yaşanan üzücü bir aşk hikayesini anlatıyor. namık kemal adeta okur ile karakterlerin iç içe olabilmesini sağlamış. kitabın sonunda ali'nin pişmanlığını okumak bir nebze içime su serpti, sonuçta kendisi kaşınmıştı.