Puan vermedi·517 syf.··
2024 8. kitabı
Şubat okumalarımda ilk kitap olarak seçmiştim ama koskoca ayın yarısını işgal etti :) biraz uzun bir sürede bitirdim. Bunun nedeni kitabın kötü olması değildi de benim klasiklere yeni yeni başlamış olmam diyelim.. dili biraz ağır geldi. Zaman zaman çok bunaldım, okuma hevesim kaçtı ama yine de kendini okutturdu. İlk üç bölüm çok sıkıldım, yalan yok. Ama sonra 300-400lü sayfalara kadar kitap oldukça akıcı, merak uyandırıcıydı. Martin ile birlikte ben de çaba harcadım sanki. Ah Martin.. Bence herkesin okuması gereken bir kitap diyorum ve yorumumun devamına *spoiler* uyarısı veriyorum. Çünkü ben bu kitabı spoiler vermeden yorumlayamam. İlk olarak kitap Martin'in inanılmaz bir şekilde aşık olma süreciyle başlıyor. Ruth'a olan aşkı öyle derin, öyle güzeldi ki.. yazar nasıl yazdıysa gerçek aşkı hissettirdi resmen. "Demek böyle bir şeymiş ya" dedirtti. Devamında Martin'in aşkı uğruna, Ruth'a ulaşabilme düşüncesiyle kendisini geliştirme çabalarıyla geçiyor. Gece gündüz demeden çalışıyor. Bu aşamada çok engel ile karşılaşıyor, herkes tarafından çalışmaları reddediliyor ama asla vazgeçmiyor. Okuma hevesine o kadar heveslendim ki, bizimki de okumak mı dedirtti :) Martin sonrasında aşkına karşılık buluyor bulmasına ama bulduğu şey gerçek aşk mı yoksa değil mi tartışılır. Ruth sevdiğini söylediği adamı kendi kafasındaki kalıba sokmaya çalışırken ona çok uğraşsam da kızamadım. Zaman zaman hak verdim ister istemez. Diyeceksiniz ki sevdiyse olduğu gibi kabul etmeli, hep yanında olmalı. Ama gerçek hayatta öyle olmuyor işte.. Martin, ah Martin okusaydın yazsaydın ama aç kalacak kadar da işsiz kalmasaydın iyiydi. Bunu söylerken kendimi kitapta Martin'in sevmediği karakterler gibi hissediyorum ama yapacak bir şey yok hayat bu :) Ruth'a kızamadım hak verdim dedim ama yanlış anlaşılmasın, bu durum kitap boyunca sürmedi. İşler düşündüğün gibi gitmediğinde adamı bırak, biraz parası olup bir yerlere gelince geri dön seviyorum affet falan de. Oldu mu şimdi? Martin yine iyi bir biriydi de nazik davrandı.. adam dünyanın gerçeklerine, insanların acımasızlığına yapılan haksızlıklara dayanamadı. Son kısım çok kötüydü.. o an hissettiğim şey nasıl tarif edilir bilemiyorum ama tüm yaşadıklarını hissettim resmen. Yapmayın, yazmayın böyle sonlar. :(
1000Kitap
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
·
54 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.