Baştan söyleyeyim kitap bazılarınıza çok melankolik gelebilir (ki öyle:). Hatta bazen karakterimize sinirlenip " yok artık, bu kadarı da.." dediğimiz olabiliyor. Lakin anlatımı ve konusu çok çekici. Bu melankolikliğe, karamsarlığa rağmen kitabın bu kadar çok ilgi çekmesi, kendisini okutmasının sebebi; kendimizden çokça şey bulabilmemiz. Belki kararsızlığımız, belki hayal kırıklıklarımız, belki aidiyet ihtiyacımız belki de hayal - gerçekliklerimiz...