İsa, tanrısal Oğul'un, insanlığın kurtuluşu için bedenleşmiş halidir. "Görünmez Tanrı'nın görüntüsü, bütün yaratılışın ilk doğanı odur. Nitekim gökte ve yeryüzünde, görünen ve görünmeyen şeyler, tahtlar, egemenlikler, yönetimler ve hükümranlıklar. her şey onda yaratıldı. Her şey onun aracılığıyla ve onun için yaratılmıştır. Her şeyden önce var olan odur ve her şey varlığını onda sürdürmektedir" (Kol. 1/15-17).
Rab İsa Mesih, tarihsel İsa'nın aksine, varlık öncesi var olan (pre-existant) tanrısal bir varlıktır (1 Kor. 8/6; Filip. 2/6); "Tanrı oğlu"dur (Rom. 1 :3, 5: 1 0; Gal. 2/20, 4/4; 1 Sel . 1/10). O, her şeyden önce var olandır ve her şey onun aracılığıyla yaratılmıştır. Oğul İsa Mesih, görünmez tanrının görüntüsü, gücü ve hikmetidir (Kol. 1/15-18; 1 Kor. 1/24); Baba Tanrı, insanlığı "karanlığın hükümranlığından kurtarıp sevgili Oğlunun egemenliğine" aktarmıştır (Kol. 1/13) . Ayrıca Pavlus'a göre, Rab İsa. Baba Tanrı'yla insanlar arasında aracı bir varlıktır: "Söylediğiniz ve yaptığınız her şeyi Rab İsa'nın adıyla, onun aracılığıyla Baba Tanrı'ya şükrederek yapın" (Kol. 3/17).
Mesih'in bedeni sembolizmi de dikkat çekicidir. Mesih'e inanan ve bazı ritüelleri yerine getiren fertlerin, Mesih'e katıldığını ve onun bedeninin birer üyesi haline geldiklerini düşünmektedir:
"Bedenlerinizin Mesih'in üyeleri olduğunu bilmiyor musunuz? ... Rab'le birleşen kişi, onunla tek bir beden olur" (1 Kor. 6/15-17).
Pavlus, Mesih'e iman edenlerin Tanrı'dan kutsal ruhu aldıklarını, dolayısıyla onların bedenlerinin, içlerinde bulunan kutsal ruhun tapınağı olduğunu da ileri sürer (1 Kor. 6: 1 9). Böylelikle ona göre, inananlar Mesih'le Mesih bedeninde birleşmekte, bir bütün oluşturmaktadır. İmanın ifadesi olan Kutsal Ruh'u içinde taşıyan her beden, nasıl bireysel birer tapınak ise, inananlar topluluğunun oluşturduğu cemaat de bir bütün olarak "Tanrı'nın tapınağı" ve Mesih'in bedenidir (Efes. 1/23; 1 Kor. 12/27) ve Mesih'e aittir (1 Kor. 3/23).
Hıristiyan geleneğinde Tanrı Oğlu İsa Mesih'in ileride melekler eşliğinde yeniden yeryüzüne gelmesi beklenir. Yeni Ahit'te, " ... Yüce Tanrı ve kurtarıcımız olan İsa Mesih'in yücelik içinde gelmesini bekliyoruz" (Tit. 2/13) denir. Mesih'in ikinci gelişine(*) yönelik bu beklenti, Praousia inancı olarak adlandırılır. Yeryüzüne melekler eşliğinde gelecek olan Mesih, dirileri ve ölüleri yargılayacaktır. Mesih'in gelişiyle birlikte bütün yeryüzü yönetimleri fesholunacak ve yalnızca tanrısal hükümranlık hüküm sürecektir. insanlara yönelik yargılama sonunda kötüler yok olacak; iyiler ise İsa Mesih'le birlikte yeryüzünde ölümsüzlük elbisesine bürünmüş vaziyette bin yıl yaşayıp bu sürenin sonunda onunla beraber ilahî aleme yükseleceklerdir.
Sayfa 95 - İsam Yayınları