Kitapta adı bilinmeyen bir ülkenin bir şehrinde yine adı bilinmeyen bir çok kahramanın da bulunduğu(hepsinin birer sıfatı var) ve tüm ülkeyi etkisi altına alan bir salgının beraberinde getirdiği toplumsal ahlaksızlıktan bahsediliyor.akıcı ve sürükleyici bir anlatım söz konusu, bence körlük hepimizin okunması gereken kitaplardan biri olmayı hak ediyor.