Akış
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Daisy’nin Hikâyesi (Unutma Beni Çiçeği)
“Daisy’ sözcüğü İngilizcede ‘papatya’ anlamına gelir. En az çiçek kadar bu kelimenin kökeni de güzeldir. ‘Gün’ anlamındaki ‘day’ sözüyle, ‘göz’ anlamındaki ‘eye’ kelimesi birleşiyor ve ortaya ‘day’s eye’ kelimesi çıkıyor (zamanla da ‘daisy’ hâline bürünmüş), yani ‘günün gözü’. Şafakta kapanıp, gece açıldığı için ‘papatya’ya bu adı vermişler. Küçük mavi bir çiçek olan ve dilimizde ‘unutma beni çiçeği’ şekliyle anılan çiçeğin, diğer birçok dilde de adlandırılışı aynıdır. (‘Forget-me-not’ (İng.), ‘vergiss-mein-nicht’ (Alm.). Bu güzelim çiçeğin bu adı alışıyla ilgili birden çok efsane de vardır. Bu efsanelerin içerisinde en acıklısı bir Alman efsanesidir. Bu efsaneye göre; Tuna Nehri kıyısında yürüyüşe çıkmış bir şövalye ve sevgilisi, nehir kenarında sulara kapılıp gitmek üzere olan bir mavi çiçek görürler. Sevgilisinin çiçeği arzu etmesi üzerine, çiçeği almaya çalışan fakat bu sırada nehrin sularına kapılan şövalye, son bir hamleyle çiçeği sevgilisine doğru atar ve ‘vergiss-mein-nicht!’ yani ‘unutma beni!’ diye haykırır.”
1 artı 1'leme
923 görüntüleme
ASYA okurunun profil resmi
Vergeet-mij-nietje, zo romantisch en droevig. Het wordt ook gezien als teken van trouw en oneindige liefde. Ik moet altijd aan het verhaal van de ridder en zijn geliefde denken als ik een vergeet-mij-nietje zie. 🥹.
︎ 𓊝﹏𓇼𓂁Funda Usta 𓂁𓇼﹏𓊝 okurunun profil resmi
Ik heb die Nederlandse benaming maar niet genoemd omdat hier niemand het zou verstaan. Maar idd Vergeet-mij-nietje, wie kent haar niet.🥰🫶🏻🌸🌺🌼Wist eigenlijk niet dat het de Daisy Flower werd genoemd in het Engels.
ASYA okurunun profil resmi
Daisy Flower is toch Madeliefje in het Nederlands en in het Turks Papatya. Vergeet-mij-nietje is een heel andere soort bloempje dan Madeliefje. Misschien dat ze hetzelfde naam gebruiken voor beiden soorten. Ge moet het eens googelen dan zie je dat het twee verschillende soorten zijn.
︎ 𓊝﹏𓇼𓂁Funda Usta 𓂁𓇼﹏𓊝 okurunun profil resmi
Ja inderdaad, nu je het zo zegt zet het me aan het twijfelen. 🙄🤔
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.