Olsun, dedim,· bazı insanlar da böyle yaşar. ..
**
"Yakmışlar seni, diye ağlıyorsun. Bu hiç adil değil cennet çiçeği. Çünkü beni en çok sen yakıyorsun."
---
Bazı İnsanlar Böyle Yaşar – İnceleme
Kitap, ilk sayfasından itibaren insanı içine çeken bir karamsarlıkla dolu. Lina, 4. sınıf tıp öğrencisi ama bu unvan, onun hayatını tanımlamakta yetersiz kalıyor. Babasının ölümüne, ağzından çıkan birkaç kelimeyle sebep olduğunu düşünen bir kız var karşımızda. Bu düşünceyle babasının ona miras bıraktığı iş olan kendini bir soytarıya benzetmesi, aslında ne kadar derin bir içsel karmaşa yaşadığının en büyük kanıtı. Babasının ardından hasta annesine ve küçük kardeşine bakma sorumluluğunu üstleniyor. Yetmezmiş gibi, babasının arkasında bıraktığı borçları ödemeye çalışıyor. Fakat bu yaşamın adı ‘yaşamak’ mı, orası tartışılır.
Lina’nın günlük temposu insana "Bu kız bir robot mu?" sorusunu sorduruyor. Günde kaç iş yapıyor, kaç yere yetişiyor, anlamak mümkün değil. Çiçekçide çalışıyor, restoran ve kafede iş bulmuş, ders notlarını satıyor ve hatta pazar günleri soytarılık yapıyor. Yorulmak nedir bilmiyor, nefes almak için bile vakti yok. Her şeye rağmen kendini "Olsun, bazı insanlar böyle yaşar" diye avutuyor. Bu cümleyi tam 14 kez tekrarlamış kitap boyunca. Saydım, evet, tam 14 kez! Bu tekrarlar, onun hayatını kabullenmekten başka çaresi olmadığını gösteriyor belki de.
Ve sonra Aral Çakırca giriyor sahneye. Aral, bu kitapta tam anlamıyla çözülemeyen bir karakter. Ama kesin olan bir şey var ki; Aral, şimdiye kadar okuduğum en ilginç erkek karakterlerden biri. Nazik, şefkatli ve bir o kadar da gizemli. Sanki her an farklı bir yönünü keşfedecekmişiz gibi hissettiriyor. Ama işin sırrı burada. Aral’ı çözmeye çalışırken onunla daha da derin bir bağ kuruyorsunuz. İçinde saklı olanı bulmak için çırpınıyorsunuz ama her defasında biraz daha gizem bırakıyor size. Onun hakkında bildiklerimiz sınırlı, ama her anında etkileyici bir varlık hissediliyor.
Aral, bir kahraman değil, ama Lina'nın hayatında bir dönüm noktası olacak biri. Onun yanında, Lina'nın bu karanlık dünyası biraz olsun aydınlanıyor gibi. Nazik sözleriyle Lina'nın kırılgan dünyasına adım atıyor, onu iyileştirmeye çalışıyor. Wattpad'de bu seriyi okuduğum için olayları kafamda daha iyi oturttum. Diyaloglar ve karakterlerin dinamikleri daha anlamlı geldi. Ancak bu serinin ilk kitabı olduğu için bazı yerler size tam anlamıyla oturmayabilir. Sabredin, çünkü asıl olaylar serinin devam kitaplarında şekilleniyor.
Yazarın diğer kurgularını da okumuştum. Kalemini çok sevdiğimi söylemeliyim karakterler arasında oluşturduğu atmosferi okumayı seviyorum çok gerçekçi ve içten...
---