Ben ne okudum böyle?
6/10
·360 syf.··
2024 21. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 28 Şubat 2024 12:30
Pekala... Kesinlikle böyle bir kitap beklemiyordum, daha doğrusu bu kadar şizofren karakterler beklemiyordum. Sabrımın sınırları zorlandı, terapiye ihtiyacım var. Kitabın anlatılacak türde bir konusu yok. Rachel isminde alkolik ve depresyonda bir kadın var. Kadın her gün aynı saatte aynı trenle aynı bir evin önünden geçiyor ve bu evde yaşayan çifti her gün izliyor, onlarla ilgili hayaller kuruyor. Hatta onlara isim bile veriyor çünkü kafadan gidik bir kadın. Zaten bir yerde kendi kendine "Ben normal değilim." diyor. Fark etmene sevindim. Bu çiftle ilgili hep sevimli hayaller kuruyor ancak bir gün bu "mutlu" ailenin Megan'ı kayboluyor ve Rachel o ailenin aslında hiç de düşündüğü gibi bir aile olmadığını fark etmeye başlıyor. Kitabı üç farklı karakterin ağzından okuyoruz. Bazen aynı olayı farklı bakış açılarıyla, bazen birbirinden alakasız zamanları farklı gözlerden okuyoruz. Hikayeye katkı sağlayan bir anlatım biçimi mi? Kesinlikle evet. Kitabın anlatım tarzını beğendim, genel olarak kafadan gidik veya karakter yoksunu kahramanlardan oluşan bir kadroyu iyi yansıtmış. Kitabın gerilim kısmı vasat olsa da psikolojik anlamda değerli bir eser olduğunu düşünüyorum. Cevapsız çok soru vardı, bazı karakterler sadece şüpheli listemiz artsın diye kadroya dahil edilmişlerdi ve hiç katkıları yoktu. Dedim mi bilmiyorum ama karakterlerden nefret ettim, tiksiniyorum hepsinden. Allah korusun eğer katil olsaydım bu kitaptaki herhangi bir karakter gerçek dünyaya ışınlandığı için katil olurdum. Ya bir adam onunla olup kendi karısını aldattığını için kendiyle gurur duyan bir geri zekalı var bu kitapta! Allah'ım sana geliyorum, hele şu Rachel! Kadın sana ne demeyi öğrense bu kadar olay olmazdı her şey hemen çözülürdü. Kitabı bitirdiğimde nasıl sabır taşına dönüşmediğime hâlâ çok şaşırıyorum. Öyle bir noktaya geldim ki bir süre sonra sinirden başım ağrımaya başladı. Koskoca Tess Gerritsen beğenmiş ya bu kitabı ben de mi sorun var? Pek tavsiye etmiyorum. Çok tahmin edilebilir, klişe, gerilimin g'sine bile sahip olmayan bir kitap. Hele bir ilişki durumları var ki tablo yaptım, Murat Soner'in yasak elma tablosu gibi oldu. Bu kadar. Bana eşlik eden canım .Elf.'e teşekkür ediyorum. Filmi de izleyelim bir ara :D
Trendeki KızPaula Hawkins · İthaki Yayınları · 202013,7bin okunma
·
1.537 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kitabın içinde +18 var mı?
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
Ya sanki bahsi geçiyordu ama düz smut yok
yazarların yorumlarına hiçbir zaman güvenmemek lazım ya
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
zeynep hayır yani ekmek paranı çıkartıyorsun zaten kardeşim kendi yazdıklarınla, ne diye para için benim duygularımla oynuyorsun
O zaman iyi ki yorumunu okudum. Bu türü çok sevemiyorum. Okuyacaksam da bari en iyilerini okuyayım.
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
Sen Agatha Christie oku bununla vaktini harcama
Ben bunun filmini izlemiştim filmi beğenmiştim o yüzden en son çıkan İçin İçin Yanan Ateş almıştım aynı yorumları ben bu kitsp için yapmışım 😂 bende 6 vermişim yazar sadece kafa karıştırmak için çoklu karakter bakış açısından yazıp şüphe uyandırıyor demeki
Rümeysa BALÇIN
Gönderi Sahibi
Çoğu karakter sadece bir kenarda dursun diye yazılmış. Bu kadar klişe bir şey okumadım daha önce, nasıl bestseller olmuş anlam veremiyorum😅