10/10
·196 syf.··
Beğendi
·
2024 6. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2024 23:46
Kesinlikle çok beğendiğim ve sindire sindire okuduğum bir kitap oldu. Zaten Mustafa Kemal Atatürk'ün de okullarda okutulmasını istediği bir kitap başka ne diyebilirim ki. Bu kitaba düşük puan vermek ya da beğenmemek kesinlikle haksızlık olur eğer beğenilmemişse bence kesinlikle anlaşılmadan, okunmak için okunmuştur. Gerek gerçekte yaşamış ya da kurgu olan kişilerin konuşmaları ya da görüşleri olsun gerek toplumla ilgili düşünceler ve gerçekler olsun kesinlikle çok güzel ve öğütleyiciydi. Finlandiya'nın -önde gelen aydınları sayesinde- nasıl küllerinden yeniden doğduğunu, toplumun nasıl ilerlediğini bize anlatıyor. Ancak böyle deyince roman gibi anlaşılmasın. Kitap hikaye ve bir karakterin yaşamından anlatılan bir roman değil. Kitabın notlar için ayrılan yerlerde de görüldüğü gibi kurgu olduğu düşünülen kişilere ait sözler ya da konuşmalar olsa da kitap genel olarak deneme tadında tarihteki gerçek kişilerden örnekler vererek anlatılıyor. Kitapta dikkat çekilmesi gereken toplumsal konulara çok güzel dikkat çekilmiş ve bir ülkenin gelişmesi için neler yapılabileceği, halk olarak bizim ne yapmamız gerektiği de oldukça güzel yazılmış. Bilinç ve düşünce uyandırması için herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.
İnceleme
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · İndigo Kitap · 2020124,8bin okunma
·
45 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.