·120 syf.····Okunma: 03 Mart 2024 11:29 Öncelikle kitap Tanzimat Dönemi kitabı olduğu için kurgusu bizim dönemimize tamamen ters. Kitap Talat karakterinin sevdiği kız olan Fitnat ı görmek için evlerine kadın kılığında girmesiyle başlıyor. Ve daha sonrasında Fitnat ın üvey babasının onu zorla başkasıyla evlendirmesi üzerinden konu devam ediyor. Kitap Tanzimat dönemi eserlerine göre çok şaşırtıcı çok güzeldi. Sonuna yaklaştıkça kitap sizde merak duygusunu artıyor. En sevdiğim karakter kesinlikle Talat ya çocuğun sevgisi bile çok güzel ya. O dönemde böyle bir şey yapmak cidden cesaret ister. Fitnat için çok üzüldüm. Ali Bey e gelince yani bir tarafım karısına yaptıkları yüzünden hakketti diyor diğer tarafım Fitnat ile Talat ın suçu ne idi? Ayrıca sonrasında çokta pişman olmuştu ama oldu artık. Ayrıca yazar Şemsettin Sami konuyu çok güzel işlemiş, o dönemde kadınların yolda yürürken bile neler çektiğine değindiği noktalar çok hoşuma gitti. Bravo valla. Tavsiye ederim herkese. İyi okumalar.