Evet gelelim Ahmet Ümit kitaplarının devamına.. bu kitabı o kadar kısa ki bir oturuşta akıp gitti. Şiir gibi yazılmış bir aşk destanı öyküsü.. konu Hititlerde geçiyor. Ninatta ile Nuvanza’nın kavuşamayan sevdaları.. yazar gayet akıcı ve tarihi bilgiler katarak yazmış. Zaten severim tarzını. Bu kitabı da güzel ama bana o kadar derin veremedi o duyguyu. Diğer incelemeleri okudum da göklere çıkarmışlar. Fakat kısacık bir eser ve akıcı bir şekilde anlatıldığı için ben o derinliği alamadım. Bir de başkasıyla evli olan bir adamın yaşadığı duygu ne olursa olsun benim gözümde aşk vs diye yüceltilemez. Karşılıklı üç kişiyi de aldatmadır o. Bir de kendi için çocuğunun feda edilmesi, annesine tekrar bir çocuğun olur gibi tesellilerin verilmesi.. bu gibi şeyler beni o yaşanıyor denilen aşka inandıramadı malesef. O yüzden kitap benim için sığ kaldı ve göklere çıkaramıyorum. Hala benim için Ahmet Ümit Babı Esrar kitabında birinciliğini koruyor malesef.