Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Oruçlu kimse abdest alırken boğazına su kaçarsa: Hasan Basri (rahimehullah) dedi ki: إذا مضمض وهو صائم فدخل حلقه شيء لم يتعمده فليس عليه شيء يتم صومه Oruçlu iken mazmaza yapanın (ağza sulu alıp çalkalayanın) istemeden boğazına su kaçarsa, onun üzerine bir şey yoktur, orucunu tamamlar. İbn Cüreyc (rahimehullah) dedi ki: قال إنسان لعطاء أستنثر فدخل الماء حلقي ؟ قال : لا بأس ما لم تملك. Bir kimse Atâ’ya, burna su alıp sümkürürken boğazıma bir şey kaçarsa (ne yapmam gerekir?) dedi. Dedi ki: (Bunu engellemeye) gücün yetmiyorsa, bir beis yoktur. Amr Bin Hişam (rahimehullah) dedi ki: سئل جابر بن زيد عن رجل كان صائما فتوضأ فسبقه الماء إلى حلقه أيفطر ؟ قال : لا وليتم صيامه. Cabir Bin Zeyd’e, oruçlu bir kimse abdest alırken boğazına su kaçarsa iftar etmesi (orucunu bozması) gerekir mi? diye soruldu. Dedi ki: Hayır, orucunu tamamlar. (Cilt, 2/s.484) ‏رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ Rabbimiz! Unutur ya da hata edersek bizleri sorumlu tutma. (Bakara Sûresi, 286)
Sayfa 484
·
1 artı 1'leme
·
331 görüntüleme
Asfiyâ okurunun profil resmi
(Şâfiî mezhebine göre; abdest veya gusül alırken ağız ve burna az miktarda alınan su, elde olmayarak (hataen) boğazdan inerse oruç bozulmaz. Çünkü oruçlu iken abdestte ağza ve burna az miktarda su vermek menduptur. Ancak serinlemek veya suyla oynamak ya da abdest ve gusülde gereğinden fazla abartılı bir şekilde ağza ve burna su almak gibi bir sebeple hataen su boğazdan aşağı inerse oruç bozulur." (Şirbînî, Muğni’l-muhtâc, 2/158).
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.