9/10
·202 syf.··
2024 12. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2024 15:19
"Bu bir uyarı kitabıdır. Sahip olduğumuz şeylerin değerli olduğunu ve değer verdiğimiz şeylerin bazen kıymetini bilmediğimizi hatırlatır." . Aslında bu kitabı okumayı düşünmüyordum. Biliyorsunuz ki yeni sistem geldi artık edebiyat, ingilizce ve diğer yabancı dillerin konuşma sınavı yapılacak. Edebiyat hocamız da bu kitabı okuyun konuşma sınavınızı bu kitaptan yapacağım dedi. Bu kitap çok ufkunuzu açacak diye de ekledi. Okudum. Gerçekten ufkumu açtı diyebilirim. Kitapta insanların kitap okuması kesinlikle yasak ve itfaiyeciler yangın söndürmek yerine kitap bulunan evleri yakıyorlar. Ana karakterimiz Montag ise bir itfaiyeci. Sayfa 32'de en üsteki paragraftan aslında Montag'ın mutlu olmadığını mutluluk maskesini taktığını anlıyoruz. Ve yine aynı paragraftan Clarisse'in en başında Montag'ı değiştirdiğini anlıyoruz. İnsanlar aptallaşmış saf durumdalar. Hiç okumuyorlar ve sadece mutlu olmak istiyorlar. "İnsanlar hiçbir şeyden bahsetmiyorlar." "Ah bir şeylerden bahsediyorlardır mutlaka!" "Hayır, hiçbir şeyden bahsetmiyorlar. Genellikle bir sürü araba veya giysi markası ya da yüzme havuzu firması sayıp, ne güzel diyorlar!.." ~Clarisse sayfa 51. İnsanların insanlık ilişkileri kalmamış."Çocukları her on günün dokuzunda başımdan atıyorum; okulda oluyorlar. Ayda üç gün, eve geldiklerinde onlara katlanıyorum; hiç kötü değil. Onları 'oturma odasına' sokup televizyonu açacaksın. Giysi yıkamak gibi aynen; çamaşırları tıkıştırıp kapağı kapatacaksın." Bayan Bowles kıkırdadı. "Beni öpeceklerine tekmelemeyi yeğliyorlar. Tanrı'ya şükür ki tekmeyle karşılık verebiliyorum!" Bir anne bile çocuklarına karşı ilgisiz ve insanlığın devam etmesi için çocuk yaptığını söylüyor. "Her insan diğer herkesin suretidir; o zaman herkes mutlu olur çünkü sinmelerine yol açacak, kendilerini kıyaslayacakları dağlar yoktur." ~sayfa 79. Kitaplar bizi şekillendirir bizi farklı kılar. Bu kitapta herkes birbirine benziyor kimse birbirini kıyaslamıyor o yüzden herkesin mutlu olduğunu savunuyor Beatty karakteri. İncelemeyi şöyle bitirmek istiyorum. İnsan her türlü duyguyu yaşayarak gelişir. İnsanı insan yapan budur. Yeri geldiğinde hüzünleneceksin, öfkeleneceksin, kederlenecsksin, utanacaksın yeri geldiğinde de mutlu, neşeli, huzurlu olacaksın. Hayat böyle dengede gider. Kitapta insanlar sadece mutlu olmak dışında insanlıktan çıkmışlar ben bunu anladım..
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma
·
34 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.