Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

"Birincisi, aşk ve fedakârlik hamleleri halinde ke di kendini aşar ve ebedilik degerlerine sarilır Seveili kindan, aile aşkından, meslek aşkindan, millet aşkinda insanlik aşkından Allah aşkina kadar gider (Esasen bo le bir transcendence' olmadan varliğin mümkün ollmad nilik sikintisından böyle kurtulur ve varliğınin en dolgun Simeranya metafiziğinin esasinı vücuda getirir). insan le, pek az veya pek çok şuurlu olarak vardır. Bütün sosyal hâlini yaşar. Her insan bu "birinci" türlü ân vedereceleriy ve kutsal değerler oradadır; birinci Meral de lamadan ey ustinen Sokr ntekrar ötek irerek dönüs zekasınin cu bir mistik e ki, ikili ve bir yandan ta bir ilk pren oradadır "ikincisi, tabiate, uzviyete, biyolojik hayata ve içgud lere bağlidır ve fåni değerlere sarilır. Zamanimizda par ve lüks hirsı, kazanç ve keyif ahlakı çok defa birinci benli ğimizi baski altında tutan "ikinci"mizin davranışlarından doğmuştur. Bütün kaba iştah ve şehvet, kibir ve gösteris degerleri oradadır; ikinci Meral de oradadır. ik" iki görü s din felsef de insan düsün anlamak ic fikat zaman z yere tam b Draçag boyur "Zamanimizda bu ikincinin birinciye baskin cikisı b tesadüf değildir, uzun bir tarih gelişinin neticesidir nde görünür. ila "Eski zamandan bugüne kadar, insan sezgisi ve di şüncesi, kabaca üçe bölünen çağlar boyunca, Allah ile tabiat arasinda sallanmaktan kurtulmamıştır. Adeta her çağa ve devrelerine, hâkim düşüncesinin karakterini ve ren tercih, bu sallantinın bir ucudur. Eski Misır'da ilim Allah'in emirlerinden ibarettir ve rahiplerin elinde idi. Geldanilerde ve İran'da da, aynı hâl. Mukaddes kitaplarm dışında ilim yoktu. Hindistan'da Veda'lar her şeyi tabiat üstü ve bir bakıma ilahi kuvvetlerle izah eden metinlerdi. Çin'de Konfüçyüs bir felsefeden ziyade din kurucusuydu. Sallantinin öteki ucu, eski Grek felsefesinin birinci dev resinde, Thales'ten başlıyarak Sokrates'e kadar süren iki asır içinde, tabiati ve her şeyin başlangıcinı araştırmaya gider. Bu, Allah'tan tabiata doğru ilk rakkas² hareketidir
Sayfa 176Kitabı okudu
·
33 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.