Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Zen ustası (Tung-shan) şu soruyu yanıtladığında: "Buda nedir?" şöyle: "Üç kilo keten" ve Nagarjuna Buda'nın özünün "bu sıradan dünya" olduğunu söylediğinde ikisi de aynı şeyi kastediyor. Aynı şekilde bir üstat bir Zen vaazında şöyle demiştir: "Bu asanın ne olduğunu bildiğiniz zaman, her şeyi bilirsiniz, Zen çalışmasını bitirmişsinizdir." Çünkü her şeyin “Böyleliği, Böyleliği” ( tathata ) Birdir. Peygamber Efendimiz de şöyle dua etti: “Ya Rabbi, bize eşyanın hakikatini göster”; o hakikat, Hakk'tan, Vahdet'ten, Zat'tan başkası değildir. Maitrayana Upanişad'a göre , "Kendi benliğinin Öz olarak farkına varan kişi bencillikten arınır... Bu en yüksek gizemdir." Ve Brihadaranyaka Upanişad'da şöyle belirtilir: "Özbenliğin bilinci olduğunda, bireysellik artık yoktur." Aynı şey Chuang Tzu için de geçerli: "Kusursuz İnsanın benliği yoktur." “Benlik olmayan Gerçek Benliktir.” Gerçek bilge “benlik ve dünya, 'ben' ve 'ben olmayan' arasındaki ayrımı aşar. Bu nedenle benliği yoktur. O, Tao'yla birdir ." 19 Bencillik tasavvufta da merkezi bir rol oynar. Bu kavramın Mevlana'da ortaya çıkışını açıklarken William Chittick şöyle diyor: "Gerçek Zat'ını bulmak için insan, yanıltıcı benliğinin ötesine geçmelidir." Bencil olmamak "yolun hedefidir, çünkü o, Benlikten başka bir şey değildir." Mevlana, bencillikten şu ayetlerde bahseder: Mutlak bencillikten arınma içinde, Kendimle ne kadar sevinçliyim. Tanrı şöyle sesleniyor: “Kendinizden çıkın… özveriye.” Özverisizlik Anlamdır. Ey aşıklar, benliğin sıfatlarından çıkın. Yaşayan Tanrı'nın Güzelliği'nin vizyonunda kendinizi yok edin. 111 [Tanrı'nın] Zatı her benliğin içindeki lambadır. 20 Mevlana'nın bu ayetleri Budist anatman doktrininin doğru bir şekilde takdir edilmesine giden yolu işaret etmektedir. Chittick'in işaret ettiği gibi, "Allah'tan başka ilah yoktur" Tevhid Formülü bir insana uygulandığında, "Ben'den başka nefs yoktur" anlamına gelir. İnsanın benliği gerçek değildir, gerçekte var olan şey Tanrı'nın “Ben”idir; ancak bu ancak kişinin yoksulluğu ( faqr, wabi ), yani kişinin kendini boşaltması veya kendini yok etmesi mükemmel hale geldiğinde gerçekleştirilebilir. Formülü okumanın başka bir yolu da “Var olan her şey Tanrıdır” olduğundan 21 Mevlana'nın aydınlatıcı yıldırımına varıyoruz: Dünyanın dört bir yanında “başkalarını” aradım ve kesinliğe ulaştım: Başka kimse yok.
·
41 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.