Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Vahy’in Çeşitleri
Birincisi: Rüya-yı Sâdıka. Bu, Efendimiz'e (s.a.) gelen vahyin başlangıcı idi. (Rd. yasında ne görürse sabah aydınlığı gibi çıkar, aynen gerçekleşirdi.)58 İkincisi: Meleğin görünmeden onun kalbine ve ruhuna bazı şeyleri bırakması. Ni. tekim Efendimiz (s.a.) buyuruyorlar: "Ruhu'l-Kudüs (yani Cebrail) ruhuma üfledi ki hiçbir nefis rızkını tamamlamadan ölmeyecektir. Allah'tan korkun, rızk ararken gü zel ve helal yolu seçin. Rızkın gecikmesi sizi Allah'a isyan ederek rızk elde etmeye sevk etmesin. Çünkü Allah'ın katındaki derecelere ancak ona itaatle ulaşılır. "59 Üçüncüsü: Melek, Efendimiz'e (s.a.) insan şeklinde görünür, onunla konuşur, Efendimiz (s.a.) de söylediklerini iyice anlar, ezberlerdi. Vahiy bu şekilde geldiğinde bazen sahabiler de meleği görürlerdi. Dördüncüsü: Vahiy ona bazen bir çan sesi şeklinde gelirdi. Bu, vahyin en şiddet- lisiydi. Hatta çok soğuk günlerde bile Efendimiz (s.a.) son derece terlerdi. Deve üze rindeyse vahyin şiddetinden deve yere çökerdi. Bir defasında Efendimiz'in (s.a.) ba- cağı Zeyd b. Sabit'in (r.a.) bacağı üzerindeyken bu şekilde bir vahiy gelmiş, Zeyd'in ayağı çok ağırlaşmıştı, nerdeyse kırılacak hale gelmişti. Beşincisi: Allah Teâlâ'nın semaların üstünden vahyetmesi... Miraç gecesinde na- mazın farz kılınması ve diğer ayetlerin inmesi gibi. Altıncısı: Allah Teâlâ'nın melek vasıtası olmaksızın Hz. Musa b. Imran'la (a.s.) konuştuğu gibi doğrudan konuşması... Bu vahiy şekli, Hz. Musa (a.s.) için Kur'an nassıyla kesinlikle sabittir. Peygamberimiz (s.a.) için de "İsra" hadisesiyle sabittir. Bazıları yedinci bir tür daha zikretmişlerdir. Bu da Cenab-ı Hakk'ın Efendimiz'e (s.a.) perdesiz, yani açıkça bizzat görünerek konuşmasıdır. Ancak bu mesele, âlimler arasında ihtilaflı bir meseledir.
·
18 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.