·626 syf.····Okunma: 30 Mart 2024 16:28 Kitaba bayıldım.Tüm kitap boyunca mekanlar ve karakterler değişsede Jane'in yanında olmak çok güzeldi.
-Spoiler Uyarısı-
Ben Mrs Reed'den nefret etmiştim ve etmeyede devam ettim.Helen karakterini çok sevdim ve ölmesine de çok üzüldüm.Mr.Rochester ve Jane Eyre ilişkisi hakkındaki düşüncelerime gelicek olursam Jane'in ona duyduğu platonik sevgi çok tatlıydı.Mr. Rochester'ın Miss Ingram ile olan göstermelik ilişkisini okurken Jane için çok üzüldüm.Mr. Rochesterın falcı kılığına girmesinden sonra acaba içten içe Jane'i mi seviyor diye düşünmeye başladım ve Jane'e evlilik ettiği sahne de çok tatlıydı ama daha sonra Jane'e karşı fazla korumacı bir tavır sergilediğini düşündüğüm için ilişkileri bana baştaki kadar tat vermemeye başladı bu nedenle kötü bir şey olacağını tahmin ediyordum.Oldu da.Ben Jane'nin Rochester Malikeneainden ayrılmasının yerinde bir karar olduğunu düşündüm.Yeni gelen karakaterler;Marry,Diana ve John'la olan ilişkisinini çok sevmiştim.(Ta ki John evlenme tekifi edene kadar).Ben şahsen John karakterini sevdim ve kitaba renk kattığını düşündüm lakin Jane ile arkadaş olarak kalsalar ve keşke hiç evlenme teklifi etmeseydi en baştan.Ki uyuz oldum zaten Jane'e aşık olduğu için değil de bir yardımcı olarak yanında istemesine.Jane'i bu kadar sıkıp din dersi vermesi çok rahatsız ediciydi.Neyse ki kitabın sonunda arkadaş kaldılar.Jane'nin Mr. Rochester'ın yanına gittiği sahne çok güzeldi hatta biraz ağlamış olabilirim.Sonuç olarak ben bu kitabı okumayı çok sevdim ama en çokta Jane'in hep bağımsız bir kadın olma çabasını ve bunu başardığını okumayı sevdim.