·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Nisan 2024 16:06 Toplum olarak bizi çok yanıltan ve sürekli kullandığımız bir genellememiz var.
Geçmişin hep daha saf, daha temiz, daha güzel olduğunu düşünür, belki de buna inandırılırız. Oysa biraz bunu araştıranlar bunun böyle olmadığını çok rahat bir şekilde görebilecektir. Kemal Tahir’in yazdığı bu eser ise bunun çok güzel bir örneği. Kendi dönemini anlatan yazar, Cumhuriyet öncesi dönemde Anadolu’da yer alan köylerin ve kasabaların halini çok güzel ortaya koyuyor.
Sefalet içinde ve açlıktan bitik insanlar,
Din adı kullanılarak insanların kandırılması,
Ağalık,beylik sistemine kölelik,
Ve en önemlisi ahlaki çöküntü ve erezyon.
O günkü Ahlaki değerleri bugünle kıyaslamak günümüz insanları için bile bir hakaret sebebi olabilir.
Okuduğunuzda dönemsel şartları düşününce insana çok şey katan bir eser.
Kemal Tahir’in diline ise denilebilecek hiçbir şey yok.