2011 yılında KYK'da kalırken yine aylardan Ramazan ayı idi. İranlı 55 yaşlarında bir mimar gelmişti misafir olarak. Türkçe bildiği için sohbet etme etme imkânımız olmuştu. "Olgun, bir şey soracağım ama yanlış anlama" diyerek söze başladı. "Siz Türkler Hepiniz oruç tutuyorsunuz ama kimse namaz kılmıyor.." Adam bu durumu o kadar garipsemiş ki bana söyleyince ben garipseyemedim hâlen de garipseyemiyorum. Eminim okuyanların ekseriyeti de garipsemez. İş yerinde vakit namazı kılmayan ama oruç tutan arkadaşlarım oruç tutmayanları garipsiyor. Belki bir gün namaz da olduğu gibi oruçta da şaşırmayacak kimse. Belki de tutanlar ekseriyetle garipsemeye devam edecek. Bilemiyorum .Yalancıya, yatsıya (yatsı namazı) kadar mum yaktıran bir millet namaz kılmayanı garipsemeyi bıraktıysa... Hayır ola! Bu arada garipsemek kelimesi ne kadar uygun bu duruma? Garibimsi, garibe benzeyen ama garip olamayan bir durum gibi görünüyor. Tuhaf daha doğru olabilir. Gariplik anormalin değil normalin de değil hakikatin kavramı olsun.
·1 alıntı·
1.956 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
benim gözlemlediğim de kişinin kendisine göre ibadetleri belli bir öneme, değere bindirmesi yani ibadetler arasında seçim yapması ve seçtiği bir iki farzı uygulaması. ( Örneğin: Kur'an okumayı ve namaz kılmayı kesinlikle aksatmam bunun yanında da övünür ve bahsederim ama oruç ne bilim işteler...sıralarız. ya da tam tersi
Oldi
Gönderi Sahibi
Evet bu da var.. hatta vaazcı tayfa var benim dedem hoca, babamın adı Muhammed falancılar bu işin elit seviyesi :)
Bir yorum geldi aklıma. Birisinin arkadaşı deistmiş ve oruç tutuyormuş nedenini sorunca bizim kültürümüzde var o yüzden tutuyorum demiş. Bana kalırsa daha çok baba korkusundan tutuyordur yani. Bizim sınıfta da inançsız birileri vardı ve ramazanda eve gitmek istemiyorlardı babaları oruç tutturacak diye. Babalar keşke namaz konusunda da böyle olsa diyecem ama her ailede var namaz kılmayanlar yani o yüzden bizim de pek bir şey deme şansımız kalmıyor gibi, bilemiyorum...
Oldi
Gönderi Sahibi
Bizim bir şey dememiz gerekir mi gerekmez mi ayrı bir mesele ama müslümanlar özendirici bir kaliteye ulaşmalı bence. Mesela müslüman aile mutlu, huzurlu ve ahlaken iyi bir seviyede olunca İslam'ı belli bir seviyede yaşamayan aileler onları gördüğü tanıdığı zaman özenecekler.