4/10
·272 syf.··
2024 16. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2024 16:03
Kitabı bitirince üzerinize bir anlamsızlık çöküyor ve şöyle oluyorsunuz: ben niye bunu okudum şimdi?? Öncelikle belirtmek isterim kitap çok sıkıcıydı. Belki ileride akar diye okumaya devam ettim fakat hiç-bir şey değişmedi. Aynısı konu içinde geçerli. Bir şeyler olmasını bekliyorsunuz okudukça Hailsham ile ilgili gerçekler ortaya çıkar diye bekliyorsunuz ama hiçbir şey olmuyor. Aksine 3 arkadaşın gereksiz olaylarına ve konuşmalarına şahit oluyorsunuz. Bütün bir kitap öğrencilerin seks hakkında düşüncelerini , kim nerede ne yapmış, bilmem ne kişisi ne düşünüyor, okul ne durumda bunu okuyosunuz. Hani okuyoruz madem bari bir anlam ifade etsin, bir anlam da ifade etmiyor. Kitapta bir çok konu ve olay doğru düzgün açıklanmamış. Kitaba ilk başlarken bağışçı ve bakıcı hakkında çok az bir bilgiye sahip oluyorsunuz ve okudukça anlam kazanır sanıyorsunuz fakat hiçbir şey açıklanmıyor. Kitabın yarısı bitti neredeyse ama bağışçı ve bakıcı olayı nedir bilmiyorsunuz. Kitabın sonlarına doğru da bir anlam kazanmıyor. Kitabın sonlarında Madamla konuştukları kısımda bile olayları anlatmamak için o kadar uğraşmışlar ki. Kitap bu kadar abartılmayı haketmiyor bence. Kitabı yarım bırakmak istemedim ve okudum fakat vaktimin boşa gittiğini düşünüyorum.
Beni Asla BırakmaKazuo Ishiguro · Yapı Kredi Yayınları · 202512,3bin okunma
·
399 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kesinlikle katılıyorum. Büyük bir hevesle aldım fakat atlayarak okuyorum şu an. Son kısımlara geldim halaaa bir şey yok 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
bende aynı şekilde düşünüyorum, okurken ne okuyorum ben diye sık sık kendimi sorguladm. Sevmedim, o kadar duygusuz, bir şey anlatmayan kitaptı ki...