Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

HK
Ramazan gitti Kuran ayı olan ramazan ayını geride bıraktık Ramazan ayını oruc yardımlaşma gibi başlıklarda işledi dini paylaşım yapanlar Ama kuran ayı olarak işleyeni bulmak zor Kuran ayı olması da hatim okumaları olarak anlaşılıyor Bunu da aşanlar meal tefsir okumaları yapıyor Lakin Bu da değil Hiçbiri değil yani Kuran ayı başka bir şey Biz kuran ne bilmediğimiz için Bize öğretilmediği için Öğretilenler de doğru olmadığı için Ortaya kargaşa çıkıyor kaos çıkıyor Mümin kardeşim sen rabbin olan Allahtan inzal olmuş vahyi neden okuduğunda anlamıyorsun Bunu kendine neden sormuyorsun *Senin ömrün yaşamın senin sorumluluğunda değil mi?* Seni var eden rabbin bir gün seni yok edecek Eğer gerçekten iman ediyorsan hesab var Neden rabbinin senin için inzal ettiği bilgiyi öğrenmiyorsun Görmüyor musun Kafirin bütün meselesi sen rabbinle bağını kurma rabbine kulluğunu yapma ki o seni istediği gibi kullanabilsin sömürebilsin Sen rabbini bilirsen sana kimse rabcilik yapamaz Sen rabbin ile bag kurarsan kimse seni kendine baglayamaz Sen rabbine kulluk edersen kise seni kendine köle kılamaz Butun mesele burada Bunu anlamiyor musun Ramazan ayı yani kuran ayı geçti gitti 365 günde bir ay bir evre Zincirde bir halka gibi Bir ay bir yilda Bir halka bir döngü bir evre Önümüzde "hac" var "Ikametissalah"ı "namaz" kavrami ile katletmis 3 rekat mi 5 rekat mi diye oyle mi kilinir yok efendim şöyle mi kilinir diye cambazlik edip duruyorlar Neden tek bir tane din alimi denen zat ikametissalah turkce ne demek diye konusmuyor Ikametissalah kavraminin turkce dil anlam orgusundeki karşılığını vermiyor Dürüst olan samimi olan işe ordan başlar Vahyi halka gore anlatmaz Halki vahye göre anlatır Vahiy esastır Derdi Hak olan için bu böyle Ikametissalahi katletmisler Îtâezzekahi da kendi sistemlerine hizmet eder hale getirmisler Nasil Ikametissalah işin başlangıç noktası hakikat noktasi Itaezzekah ikametissalahtan gerçekliğini aliyor Vahiy diyor ki Rabbin olan Allah ile bagini kur(ikametissalah) Ve Hemen akabinden de Rabbin olan Allahla kurduğun bağdan sana gelen hakikati yaşamina indirge yani çevrenle bu gerçekliği paylaş çevrene ulaştır. Allahin hakikatini yaşama indirge Hal böyle iken Itaezzekahi paraya indirgeyen meşru kilinmis otorite bu hali ile aslında rabbul alemin olan Allahin mulkiyetini insan yaşamina indirgeyecek iken bunu yapmayıp meşrû kılınmış otoritenin tehakkümüne hizmet etmiş oluyor Vahyin kavramsalligini sisteme hizmet eder hale getirmis oluyor Paraya indirgediği zekat kavramını kölelik sisteminin dinamosu yapmış oluyor Allah ile bağ kurmuş ve bu bağın hakikatini yaşamina indirgemiş çevresi ile paylaşmış mumin modelini ortadan kaldırıyor Vahyin söylediği din nerde Meşru kilinmiş otoritenin din memurlarinin anlatti ve halkin yaşadığı din nerde Oruca indirgemiş olan hakikat ise kuran ayı yani evresi Yani Isra 14 ayeti sirrinca bireyin kendi oluş tanımlamasına o yılda/döngüde ermesidir Vahyin kendine verdiği isimlerden bir tanesi "kuran" dır Yani Vahyin bir "kuran" özelliği vardir Biz önce vahyin kuran özelliği nedir Vahyin kuranı ne demektir Onu öğrenmemiz gerekiyor Sonra da isra 14 ün hakikatine ermemiz gerekiyor Orucu çok çok aşan bir gerçeklik bu Bu hali ile Ramazan ayı Yani Kuran ayı Yaratılmış irade olarak benim Mutlak bilinç/irade c.c. ile buluşmam Hak c.c. ile hakikatlenmemdir Oruc değil yani mesele Mesele "kuran" Sonra Hac Önümüzdeki evre döngü hac Kuran olmadan hac olur mu peki ...
44 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.