Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Hicab, bastırıcı bir önlem değildi. Sadece Hz. Muhammed'in düşmanlarının kendisini karalamak için kulla­nabileceği olası bir skandalı önlemek için tasarlanmıştı. Hicab konusunu ve Müslümanların örtünme şartını düşün­meliyiz. Bu gelenek, Batı' da kadınların bastırılması olarak algılanır ama Kur' an' dan açıkça anlaşıldığına göre, sadece Peygamber'in hanımları için geçerli olan bir protokoldü. Tıpkı erkekler gibi Müslüman kadınların da mütevazı giyinmesi iste­nir ama çarşafa girmeleri ya da kendilerini evin bir bölümüne kapatarak erkeklerden uzak durmaları istenmez. Bu, sonra­sında gelişen bir gelenektir ve Hz. Muhammed'in vefatından üç-dört kuşak sonrasına kadar İslam İmparatorluğunda yaygın bir gelenek haline gelmemiştir. Görünüşe bakılırsa, Müslüman dünyasında kadınların örtülmesi ve erkeklerden uzak tutulması geleneği, uzun zamandır kadınlara ikinci sınıf insan muamelesi yapan Perslerden ve Bizanslılardan gelmiştir.
Sayfa 307 - Koridor Yayıncılık.
·
1 artı 1'leme
·
318 görüntüleme
ercanscgn. okurunun profil resmi
...peçe veya örtünme şartı, Hz. Muhammed'in hanımlarını aşağılamak için değil, tam aksine, yüceltmek için getirilen bir protokoldü. Hz. Muhammed'in ölümünden sonra, eşleri çok güçlü insanlar haline geldiler: Dini konularda saygı duyulan otoritelerdi ve sık sık Hz. Muhammed'in sünnetleri ya da görüşleri hakkında onlara danışılırdı. Özellikle Ayşe politik açıdan çok büyük önem kazandı ve 656 yılında Dördüncü Ha­life Ali 'ye karşı bir devrim gerçekleştirdi. Anlaşıldığına göre, daha sonraları diğer kadınlar Hz. Muhammed'in hanımlarının statüsünü kıskanmaya başladılar ve kendilernin de örtünme­sine izin verilmesini istediler. İslam kültürü son derece egali­taryandı(eşitlikçi) ve Peygamber'in eşlerinin bu şekilde onurlandırılarak seçkin kılınması uygun görülmüyordu. Dolayısıyla ilk örtünen Müslüman kadınlar, bunu bir güç ve etki simgesi olarak gör­müşlerdi, erkek baskıcılığının bir rozeti olarak değil.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.