Jean-Jacques Rousseau şöyle derdi : "İnsanlar kötüdür ve fakat insan iyidir".
Sayfa 66
Edebiyat
·1 alıntı·
465 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Katîsûrette
Gönderi Sahibi
Yani insanların geneli birbirleriyle ilişkilerinde kötüdür, fakat her bir insan tek tek incelenirse iyilikten beri olmadığı görülür. Sanırım filozof bu konuda haklıdır. İnsanda daima az çok bir iyilik hissesi vardır. İşte ahlak sahibi olmak için azimli birinin yapacağı, bu zayıf hissenin miktarını artırmaya çalışmaktan başka bir şey değildir. Syf.66