Hayat her zaman adil davranmıyor değil mi?
Aslında bahsi geçen her çocuğun hayatında, davranışlarını yöneten bir ailenin izi mevcut. Özellikle bunu Geber'in babasında görebiliyoruz. Ya da Feri Atz'ın betimlenenin aksine Nemeçek'in manevi olarak yanında durmasından.
En çok da Boka'nın yetimhanede kalmasıyla çevresindeki çocuklara olan yaklaşımı beni aşırı duygulandıran sahnelerdi.
On dört yaşındaki çocuklara göre davranış ve düşüncelerinin gerçekten fazlasıyla detaylandırılması kitabın, yetişkin kitabı kategorisinde olması yönünde bastırılmış bence.
Nemeçek hakkında yorum yapmak çok fazla içimden gelmiyor çünkü zaten beni fazlasıyla üzüp ağlattı.
Ölmeyi hak etmedin ama yaşarken de sana yapılanları hak etmedin. Kalbimde bir tahtın var. İyi uykular Nemeçek. Ferenc Molnar