Puan vermedi·378 syf.·
60 günde okudu
·
2024 10. kitabı
Nurullah Ataç
8.2/10 · 14 okunma
·
7 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
ᗰᗩǤᎥCᒪᗩᑎᗪ
Gönderi Sahibi
/Bir divanı açtığınız zaman başta en üstün kıymet olan tanrıyı öven münacatları, sonra peygamberleri yücelten naatleri buluruz. Bunları ashab-ı güzin ve evliyanın medhiyeleri takip eder. Bu gök ve din tabakasından yere ve cemiyete inince; devletin en üstün insanını temsil eden padişah, sonra derece derece sadr-ı azamlar, vezirler, şeyhülislamlar, kadılar, beyler karşımıza çıkar. Üçüncü mertebe vefasız sevgili ve muztarip şair gelir. Elifbanın harfleri boyunca, şair sevgilisinden ve kendisinden bahseder. En sonra kısaca; kıt'alar, beyitler ve mısralarla şehirden (saraylardan ve bahçelerden), hayattan, farenin ölümüne kadar, karmakarışık her şeyden dem vurulur./syf150 *Ben eleştirmen değilim Ataç, tabiki önüme gelen bilgiyi alıcam. Senin üsluptan ötürü eleştirdiklerini bile.*
ᗰᗩǤᎥCᒪᗩᑎᗪ
Gönderi Sahibi
"Fransızca bir sözcük bu. Rusçaya giren birçok sözcük gibi bir sözcük. Aslında pek savunduğum bir şey değil ya..." -Dostoyevski: Budala (syf559)
ᗰᗩǤᎥCᒪᗩᑎᗪ
Gönderi Sahibi
/Kaydığım yerden kalkmayacağım, yükseldiğim yerden inmeyeceğim. Ne yapayım Bay Hasan Ali Yücel hoşlanmıyorsa? Okumayıversin benim yazdıklarımı. Başka işi mi yok? Benim yazımı okurken bir işi çıksın, işlerinden birini hatırlasın.../syf200
ᗰᗩǤᎥCᒪᗩᑎᗪ
Gönderi Sahibi
/Sonra ne bileyim kafiyede biraz dururuz, mısranın bittiğini gösteririz. "Ve"de durulmuyor onun için "ve"yi kafiye olarak kullanmak hoşuma gitmedi. Olur elbette, neden olmasın? Araplar kelimeyi böler yarısını bir mısranın sonunda, ikinci mısranın başında söylerler. Aruz buna daha elverişli olabilir, hece vezniyle yazılmış bir şiirde ise bana hoş gelmedi./syf59
ᗰᗩǤᎥCᒪᗩᑎᗪ
Gönderi Sahibi
/N'için "asap" yazdığınızı anlıyorum diye beğeneyim mi? Anlarım, gene de beğenmem./ Syf57 OFFFFF
Reklam
ᗰᗩǤᎥCᒪᗩᑎᗪ
Gönderi Sahibi
/Ben kimim ki kime ne öğreteyim?/syf52 Üzülme be Ataç, ben seni de anlarım.