/Bir divanı açtığınız zaman başta en üstün kıymet olan tanrıyı öven münacatları, sonra peygamberleri yücelten naatleri buluruz. Bunları ashab-ı güzin ve evliyanın medhiyeleri takip eder. Bu gök ve din tabakasından yere ve cemiyete inince; devletin en üstün insanını temsil eden padişah, sonra derece derece sadr-ı azamlar, vezirler, şeyhülislamlar, kadılar, beyler karşımıza çıkar. Üçüncü mertebe vefasız sevgili ve muztarip şair gelir. Elifbanın harfleri boyunca, şair sevgilisinden ve kendisinden bahseder. En sonra kısaca; kıt'alar, beyitler ve mısralarla şehirden (saraylardan ve bahçelerden), hayattan, farenin ölümüne kadar, karmakarışık her şeyden dem vurulur./syf150
*Ben eleştirmen değilim Ataç, tabiki önüme gelen bilgiyi alıcam. Senin üsluptan ötürü eleştirdiklerini bile.*