Puan vermedi·208 syf.··
Beğendi
·
2024 22. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2024 21:45
Ülkemizde keşfedemediğimiz o kadar çok eser var ki maalesef,ortaya çıktıktan sonra hayıflanmamak elde değil;Tabi bu eserlerin ortaya çıkmamasının en büyük nedeni,ülkemizde çok fazla eser çöplüğü olması bence. O kadar çok niteliksiz eser var ki,haliyle o eserler arasında o güzide yazar ve eserlere ulaşmak zor,öyle olunca da hemen bildiğin yazarlara yöneliyorsun.Buna yönelenlerden biri de benim.Bir kaç kere “acaba okumaya değecek bir yazar çıkar mı karşıma ?”diye bir kaç yazara baktım ; ama çıkmadı bende tekrar klasiklere yönelecekken Ömer f.Oyal’ın “Gemide yer yok” kitabına denk geldim ve çok beğenip bir kaç kitabını okuduktan sonra”demek ki hala keşfedilmeyi bekleyen yazarlar var”dedim.Evet bunlardan diğer bir tanesi de Murat Gülsoy oldu.Ben böyle bir yazarı nasıl şu ana kadar fark etmedim,anlaşılır gibi değil! işte bu ay okuduğum 3.güzel kitabı bu oldu ve okumaya devam edeceğim . “Yalnızlar için çok özel bir hizmet kitabı”sade,akıcı ve anlaşılır bir dille yazılmış olup 3 bölümden oluşuyor. 1.Bölüm de yazar,Borges’e mektup yazarak içini döküyor.Yazışmaların içinde benimde çok sevdiğim Oğuz Atay başta olamak üzere ve bir çok ünlü yazara selam yoluyor. 2.Bölümde ise küçük yaşta Annesi ve babasını kaybetmiş ,hayatta ailesinden sadece kızkardeşi olan 50 yaşında,hiç evlenmemiş,babasından kalan ceketle yıllarca gezen,üniversite de Matematik öğretmenliği yapan,kendini değiştirmemesi nedeniyle Bölüm başkanı Mehmet bey’in ısrarıyla emekli olan Mirat’in,kendini yalnız hissettiği bir gün yürüyüş yaparken Janus şirketi tarafından geliştirilen ,Yalnızlıktan kurtulabileceğini vadeden,ölen insanların zihinlerini taşıyabileceği bir sistemin olduğunu yazan bir broşür uzatılır. Mirat yalnızlığından kurtulmak için artık zihnide başkalarını taşıyacaktır.Bir solukta okunacak bölüm 3.Bölüm ise yazar her sayfasında farklı içerikte yazarların eserlerinden de atıf yaparak yazılar yazmaktadır. 3 Bölüm bir birinden bağımsız görünmesine rağmen,üç bölüm de yalnızlık teması üzerine kurulu. Kitabı bitirdikten sonra hemen okuyacaklar listesine Nerval ve Borges’i yerleştirdim.Borges demişkende “Anlar” şiirini yazmasak olmaz: Eğer yeniden başlayabilseydim yaşamaya, İkincisinde daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi Ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim birçok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım. Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem, yaşam budur zaten. Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiçbir yere yanında su, şemsiye ve paraşüt almadan, Gitmeyen insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim, İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır, Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer. Ama işte 85’indeyim ve biliyorum, Ölüyorum… İyi okumalar
Yalnızlar İçin Çok Özel Bir HizmetMurat Gülsoy · Can Yayınları · 2016489 okunma
·
79 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.