Kurgusunu çok iyi bulduğumdan, “bana göre bu adam Türk Edebiyatı’nın Tolstoy’udur.”dediğimde bir okur arkadaşım bu cümlenin çok iddialı olduğunu ve günümüz yazarlarının hiçbirinden bir “Karenina” çıkamayacağını söylemişti. Hakkı var. Bu kitaptan sonra fikrim değişti ve emin oldum. Bu adam Türk Edebiyatı’nın Montaigne’idir. Romancı yazardan nasıl bu kadar iyi deneme çıkar? Beni hiç sarmaz oysa deneme okumak. Gelgelelim, Pamuk’un olay örgüsüne ara verip aralara serpiştirdiği denemelere doyamadım. Psikolojik tahlillerine yorum bile yapmıyorum. Bu adam galiba benim en sevdiğim yazar.