Savaşın hemen ardından yazılmış olmasına rağmen kullanılan sakin üslup, yazarın yaşadığı psikolojik yıkıntıyı ve içindeki enkazı çok iyi aktarıyor. Sanki kendisi yaşamamış gibi soğukkanlı bir anlatım. İnsanın hayran kalmaması imkansız. Sinemaya da çok iyi bir şekilde uyarlanmış harika bir eser.