Kitap genel hatlarıyla;
Önsezilerine güven,
İç huzurun yerindeyse kilo dert değil bu noktada,
Duygusal açlık mı Fiziksel açlık mı olduğunun saptanması
Beslenme tarzın nedir?
-tıkınırcasına yiyen
-ruh haline göre yiyen
-özsaygıdan yiyen
-stresten yiyen
-çığ etkisinden yiyen
Açık büfe ve Bayramlarda neden daha fazla yemek yenir?
-çeşitlilik
-ödeme yaptın
-çocukluk zamanında yapılan ye ye baskısı.
Yiyeceklerdeki aminoasitler psikoaktif ve vazoaktif diye iki çeşidi vardır.
Katı, Başkasına öfke
Yumuşak, Kendine kızgınlık
Karma, Korku ve Utanç, çiğnenen yiyecekler
Çikolata; sevgi açlığı
Süt ürünleri; antidepresan gıdalar
Tuzlu atıştırmalıklar; stres, öfke ve endişe
Baharatlı yiyecekler; heyecan dürtüsü
Sıvı içme; inişli çıkışlı enerji döngüsü
Çerezler ve Yerfıstığı ezmesi; eğlence yoksunluğundan
Ekmek, Pilav ve Makarna; rahatlatıcı ve yatıştırıcı
Kurabiyeler, Kekler ve Turtalar; sarılma, keyif ve güven tazeleme isteği
Şekerleme; tatlı canlandırıcılar, ödüller ve eğlence
Yağ oranı yüksek yiyecekler; boşluğu doldurmak
Bu sebeplerden ötürü baskınlık mevcut bireylerde.
Peki anlaşılabilir fakat önemli bir nokta mevcut dikkatimi çeken kitapta EGZERSİZ/ ANTRENMAN olmazsa olmaz. Bir PilatesYoga Eğitmeni olarak doğru yolda olduğumu bir kez daha anladım, evet gıdanı al fiziksel açlığın olduğunda ve sporun hayatının %30 u olsun mu, olsun bence
Dahası bu yukarı sebeplerin çoğunluğu aslında SEVGİ açlığından kaynaklanıyor, ne yazık ki üzgünüm bu konuda,
Kitabı tavsiye eder miyim, okunması için! Evet bilgim olsun aydınlanabilirim diyenler için, ya da çok aşırı gıda tüketimi yapanlar için doymak bilmeyenler için evet fakat kitap bende wowww bir etki yaptı diyemem,