Mesele en başından beri katil olmak değil intikam uğruna neler yapabileceğimizdi
Yazarında dedigi gibi kitap boyunca intikam uğruna yanıp kül olan hayatlar görüyoruz matemin başına gidersek sahnenin yaratıcısının defne olduğunu öğrenmiş sonrasında ise asırın intikam ile yanıp tutusurken yaptığı büyük hatayı görmüştük. Şimdi dürüst konuşmak gerekirse Asır onuru öldurmeseysi belki bir sanslari olabilirdi fakat onurun ölümü ile birlikte intikam sırası Defneye geçmiş bulundu. O saatten sonra onlara mutlu bir son yazılabilecegini düşünmüyorum çünkü bu hem 17 Numaraya yakışmazdı hemde Defne Karaca gibi cani bir kişilik intikam almadan bırakmazdı. Kısacası kendi sonlarını kendileri belirlediler. Kitapta en güzel aktarılan şey ise piskolojik sorunların guzellemesi yapılmadan onların karanlık yüzünü göstermesiydi. Kitap öyle ki benim gözümde haklı taraf yok herkes kendi açısından okadar haklı ki.. Kitabın sonu ve mektup olayı cidden can yakıyor bu kitabı okumamın üzerinden 1 ay geçmesine rağmen hala etkisinden cıkamadım ve beni üzen malesef hakedilen bir söndü. Fenna gene yapacağını yapmış diyebilirz yani ne yazsa okuyacağım nadir yazarlardan asırdan sonra anıl barış koray üçlüsüne bitiyorum onlar cemin mezarında bulusacaktı ama olmadı konum defne ve asırın mezarı olarak değişti:)
Anılın Defneye yaklaşımı barışın abiligi korayın belli etmesede Defneyi her zaman koruması bunlar nasıl katil diye seri boyunca çığlık atmak istedim
Kendi yorumlarıma geçecek olursam
Defne Karaca ve 17 numaranın farklı iki kişi olduğunu kabullenmek zor oluyor. Ben asır kadar olmasada defneyede üzülüyorum çünkü hiçbir şey hatırlamadan kendisine yeni bir hayat kurmusken geçmişin kanlı elleri onu oradan söküp aldı. Defne Karaca kişiliğinin karanlık zihnini okumak Benim ilk kitapta okuduğum kız bu değil diye çığlık atma isteği uyandırıyor Defne ile ilgili yorumumu 17N i nekadar güçlu ve muhteşem buluyorsam Defne Karaca dan da okadar nefret ediyorum
Asırıma geçecek olursam
Aslında bu kitaptan cıkacak belki ama asır ile ilgili özel bölümleri onun zihninde geçenleri okuduktan sonra ışıktan sonra tek değer verdigi kişi defneydi ve onu cidden seviyordu. Onun adına hep üzülecegim ilk tek değerlisi olan kardeşini kaybetti tam kendisini bir yatak üzerinde yakacakkenn intikam uğruna hayata tutundu initkam alacağı kişiye aşık oldu her şeyi geride bırakmayı denedi sonrasında kardeşinin katilinin sevdigi kadın olduğunu öğrendi intikamıni defnenin canını yakarak aldı. Esitleniriz sandı onuda başaramadı ne aşkı bitti ne nefreti. Ve şunu demek istiyorum asır Karahanlı sevdiği kadın ile öldü ama sevildiği kadın ile ölmedi sevilmediğini son üç saniyede anlasa bile sevdiği kadın için tedaviye cevap vermedi. Ama ben asırın aşkının hastalıkli olduğunu düşünmüyorum ama evet defne karacanin aşkı hastalikliydi.
Son cumlelerimi yazacak olursam
O mektubu defnenin okumasini çok isterdim ama olmadı. Onları kendi seçimleri bu noktaya getirdi birbirlerini vurmadan önce bile asır daha az canını yakma derdindeyken defne daha çok acı çekmesi için asırı kalbinden vurdu. Son söz olaraksa yazarın şu sözlerini söylemek istiyorum gerçek sevgi zarar vermez karakterlerin sığındığı bahanlelere lütfen sığınmayın. Başka bir evrende mutlu olduğunuza inanıyorum başka bir evrende en güzel halinizle
Sevgiler..