Türkçenin gelişiminden bahsedilmiş bir eserdir.Türkçenin özleştirilmesi yolunda yapılan çalışmaların dilimize büyük zararlar verdiğinden bahseder.Bir sözcüğün türkçe olması için gramer yapımıza uyması ve bu sözcüğün millileşmesi icap eder.Millileşme de bizim kendi söyleyiş ve ahengimize uymasıdır.100lerce yıldır dilimizde yaşamış nice atasözü deyim ninni türkü halk hikayeleri vb konu olmuş kelimeler türlü bahanelerle bir anda dilden çıkartılamazlar.
Yazarın güneş dil teorisini savunmasına anlam veremedim.Çünkü hiçbir bilimsel temeli olmayan bir teori.Bunun yerine başka dillerden aldığımız kelimeleri millileştirmeyi içeren bir teoriye bağlanabilirlerdi.Atatürkün başta öz türkçeyi savunmasına rağmen birkaç yıl sonra yeniden kendi milli dilimize döndüğünden bahseder.Ne yazık ki bugün sadece orta asya türkçesini savunan nice aydın vardır.
Tarihsel süreçte birçok kelimelerin değişiminden ve tarihinden bahsedilmiştir.Okunması gereken bir kitap.