·152 syf.··Beğendi
···Okunma: 30 Haziran 2024 08:02 Biz, iki doğrunun kesişmesi gibi bir noktada bir anlığına buluştuk ...
Hepimiz öyle ya da böyle maske takarak yaşıyoruz. Bu vahşi dünyada maske takmadan yaşanamaz çünkü. Kötü ruhların maskesinin altında meleklerin gerçek yüzü, meleklerin maskesinin altında kötü ruhların gerçek yüzü vardır. Sadece biri olması mümkün değildir.
İyi ki tanışmışım kalemiyle dediğim yazarlardan Haruki Murakami. İlk olarak 1Q84 ile tanıdım kendisini , kitabı tek kitap olarak değil de üç kitap olarak okudum, totalde 1440 sayfa gibi bir sayıya tekabül ediyor. Ama o kadar inanılmaz bir kurgusu, akıcılığı ,dil ve üslubu var ki 1Q84 'te ,kitaba başlangıç yapıyorsunuz bir de bitirdiğinizde kendinize geliyorsunuz, bu denli muhteşem bir kitaptı, yanlış hatırlamıyorsam 5 günlük bir zaman zarfında bitirmiştim. Aldı götürdü beni. İnanılmaz sürükleyici idi. Kesinlikle ve kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Haruki Murakami okurlarında genel kanı yazarın kitaplarını okumaya başlarken genelde İmkansızın Şarkısı ile başlayalım tarzında . Evet , İmkansızın Şarkısı da gayet güzel bir kitap , okunulası da ,kurgusu ve olay akışı sürükleyici ama kesinlikle bir 1Q84 kadar değil. Daha sonra ise Kumandanı Öldürmek kitabı geliyor nezdimde, onu da beğendim, dediğim gibi yarattığı kurgu, seçtiği konu ve olay akışıyla insanı alıp götürüyor. Dediğim bu iki kitap da kallavi tarzında kalın kitaplar, ilki yani 1Q84 1440 sayfa , öteki 848 sayfalık kitaplar. Bu kitabı da 4 günlük bir zaman zarfında bitirmiştim. Elinize alıyorsunuz ve kurgunun , olayın akışına kendinizi o kadar kaptırıyorsunuz ki kitabın bittiğini anlamıyorsunuz bile. Diğer bir kitabı Sahilde Kafka da aynı şekilde muhteşem bir yapıt idi. Oluşturduğu kurgu ve konular kesinlikle birbirinin benzeri değil , hepsinin kendine özgü yanları var. Okunmasının bir diğer sebebi de bu olsa gerek. Yazarın okuduğum bu beşinci kitabı. Hayal kırıklığına uğradım mı? Evet, kesinlikle hayal kırıklığına uğradım. Okuduğum eserlerinden sonra büyük bir beklentiye girip yine dahiyane bir eser okuyacağınızı zannediyorsunuz ama maalesef öyle olmadı. Belki de, Birinci Tekil Şahıs kitabı sekiz hikayeden oluşuyor, salt bir kurgu üzerine kurulu olamadığı için böyle hissetmişimdir. Birinci Tekil Şahıs’ta sıra dışı kahramanların sıra dışı öykülerini anlatıyor, okuyuculara tuhaf deneyimlerle harmanlanmış gizemli hikâyeler sunuyor. Ölüm ve aşk üzerine şiirler yazan bir genç kız, kadınlara evet kadınlara âşık olan ve onların isimlerini çalan bir maymun, çok çirkin ama tuhaf bir çekim gücüne sahip bir kadın, uydurduğu bir yazıyla bir caz sanatçısının yeniden “doğmasını” hatta albüm yayınlamasını sağlayan bir genç adam…
Velhasıl, okunulası bir kitap mı? Olabilir.
Keyifle okumanız dileğiyle,bende öyle olmadı ama sizde olması temennisiyle.
Ama şunu söylemeden geçemeyeceğim:
Lütfen, 1Q84 'ü, Kumandanı Öldürmek 'i, Sahilde Kafka 'yı , belki de İmkansızın Şarkısı 'nı okuyun olur mu?