Kitabın başkişileri hayvanlardır. Hayvanlar, kendilerini sömüren insanlara baş kaldırıp çiftliğin yönetimini ele geçirir. Amaçları ise daha eşitçi bir topluluk oluşturmaktır.
Kitapta çok beğendiğim sözü sizinle paylaşmak isterim:"İnsanoğlu, kendinden başka hiçbir yaratığın çıkarını gözetmez."
Ingiltere'de, bir yaşına geldikten sonra,hiçbir hayvan dinlenip eğlenemez.Bu durum kitapta şöyle geçer : "Dünyaya geldikten sonra yaşamımıza yetecek kadar yiyecek verirler; işlerine yaramaz duruma geldiğimizde de korkunç bir acımasızlıkla boğazlarlar" :(