·96 syf.····Okunma: 08 Temmuz 2024 01:56 Eser beraber büyüyen iki gencin melankolik aşk hikayesini anlatıyor. Aslında olay örgüsünden ziyade, karakterlerin iç dünyaları üzerinde durulmuş. Her iki karakter de çevrelerine uyum sağlayamıyor ve aşklarının geleceği konusunda karamsar düşüncelere sahip.
Kısaca, Ferda-yı Garam bireyin iç dünyası, toplumsal yapıyla olan çatışmaları ve hayal kırıklıkları gibi konular üzerine yazılmış bir eser. Bu açıdan yazarın bir diğer romanı Eylül'e çok benziyor. Benzerliklerinden dolayı da kıyaslama yapmamak mümkün değil. Neredeyse aynı anlatım tarzı ve içeriğe rağmen Ferda-yı Garam'ın Eylül'ün oldukça gerisinde kaldığını söyleyebilirim.
Yine de okunabilir bir kitap