Hakan günday’a ait okumuş olduğum ikinci kitap gerçekten beni ters köşe yaptı kitap bittiğinde vay be dedim Hakan günday’ı daha önce Kinyas ve kayra‘dan tanımıştım o kitap beni çok sarsmıştı etkilemişti
bu kitap da yine aynı şekilde beni çok etkiledi
kitabın konusu Ziya hurşit’in Atatürk’e yapmış olduğu suikastın çevresinde dönüyor.
Kitap askerlik vazifesini yapan bir gencin askerliğe dair düşünceleri ile başlıyor. Sonrasında görev yaptığı doğu bölgesinin askere, askerliğe dair bakış açısı ile devam ediyor. Bu askerimiz soğuklarda nöbet tutmaktan bıkmış bir halde nöbet yerinde beklerken Ziya Hurşit’in ruhu ile karşılaşıyor ve onunla sohbete başlıyor. Bu sohbet önceleri korku verirken sonraları alışkanlık haline geliyor.
Kitap bu diyaloglar ve askerlik merkezindeki olaylarla devam ederken sonu hiç beklemediğiniz bir yere veriliyor.
Kitap ile ilgili araştırma yaparken asıl şoku Ziya Hurşit’in kim olduğunu öğrendiğimde yaşadım.