Sándor Márai "Sen aslında bu aşkın yaşanmasını istemedin " diyerek manipülatif kimliğini iyice belli eden, tüm o yılların korkunç haksızlığını Eszter'in üstüne rahatlıkla atıveren, verdiği hasardan sıyrılan ve karşısında iradesi dili tutulmuşçasına zayıf bir titrek bir mum ışığı misali zar zor çıkan Eszter'in suskunluğunu, bekleyişlerini, takıntılarını, körlüğünü, sağırlığını okuyoruz. Ve insanlar ne kadar nankör, ne kadar da alçak diyerek.. Eszter'in Mirası