temeli oedipus kompleksi olan bir kitap. yazar zaten spoiler'ı kafka'nın babasıyla birlikte vermiş, bu yüzden bir yerden sonra çok sarmamaya başladı ama bir yandan da bitsin diye okuttu kendini. en başta anlatılan olay, nakata'nın bölümleri, oşima ile diyaloglar ve kafka'nın ormanın derinlerinde karşılaştıkları, bunlar dışında çok da ilgi çekici bir tarafı yoktu. kafka'nın anlattığı bölümden sonra nakata'ya geçmesi kitapta tuttu çünkü gerçekten nakata'nın olduğu bölümlerde neler olacağını merak ediyor insan. onun dışında sorularınızın birçoğu cevapsız kalıyor ve sade bir şekilde sonlanıyor.
"insan bir şeyleri ne kadar isterse istesin, o şeyler asla kendiliğinden çıkıp gelmez. insan bir şeylerden özel olarak uzak durmaya çalıştığında ise, o şeyler kendiliğinden insanın üzerine üzerine gelir."