Masa da masaymış ha.
Bu şiirle bi devir atlatılmış, şiirde yeniciler dönemi bir çok şaire yolları açmış Edip Cansever. Ama basit ve düz hatta dümdüz şiirleri olduğu için yenicilerden çok eskici gibi takılmıştır içlerinde. Varoluşçudur bana göre. Öyküye benzer şiirleri. Yeniler içinde en üretkenidir. Adeta şiire adamıştır ömrünü. 'Her şeyin fazlası zarar derler ya fazla şiirden öldü' der Cemal Süreya onun için. Şiiri şiir için yazmıştır. İlham beklememiş gitmiş aramış ve bulmuştur dizelerini. 'Bir ara her şey gönlümce olur gibi oldu sonra geçti' diyecek kadar gerçekçidir de 'Hiçbir şeyin hiçbir şeyliği gibi bir şeydim' diyecek kadar sürrealistte. Postmodernizmin etkilerini de görürüz 'gülmek bir halk gülüyorsa gülmektir' diyen toplumsal yönünü de. Çok yönlüdür, iyidir, hoştur. Mavi'ye düşkündür. Deniz kıyısından uzakta yaşayamayacağını söyleyecek kadar tutkundur Mavi 'ye ; hatta kızımın adına karar verirken bile en çok onun şiirinden esinlendim. Mavi' yi duyumsadım içimde, göğü, denizi, hiç görmediğim, kokusuna merak duyduğum okyanusu ansıdım, boşuna dememiş Mavi huydur bizde.